Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ioana şi Daniel Luca s-au întors din Spania, acolo unde au locuit mai bine de un deceniu, şi au deschis la Iaşi Andalu Gastrobar, un restaurant cu specific spaniol, după investiţii de 150.000 de euro

14.09.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Meniul restaurantului cu specific spaniol, situat în zona Copou din Iaşi, cuprinde preparate tradiţionale precum tapas – cu creveţi sau caracatiţă -, paella, rabo de toro, secretul iberic, flamenco burger, tacos sau celebra sangria Restaurantul are o suprafaţă de 220 de metri pătraţi în interor şi 150 de metri pătraţi pe terasă şi poate primi până la 100 de persoane.

 

Ioana şi Daniel Luca, soţ şi soţie, au locuit în Spania, la Madird, mai bine de un deceniu, iar în 2018 s-au întors în România şi au decis să deschidă Andalu Gastrobar, un restaurant cu specific spaniol, în care au investit circa 150.000 de euro.

„Ideea a apărut iniţial în 2016, pe vremea când noi încă locuiam în Madrid şi s-a materializat în 2019. A fost o simplă idee care ne-a venit într-o vacanţă acasă, la Iaşi. Ne-am întors apoi în Madrid, la joburile noastre, iar după ceva timp ne-am zis ce ar fi să deschidem un restaurant cu specific spaniol la Iaşi. Ne-am întors în România la final de 2018, iar până când am deschis ne-am tot gândit şi răzgândit, dar mereu a fost ceva care ne-a făcut să mergem mai departe şi să deschidem până la urmă Andalu Gastrobar”, a povestit Ioana Luca.

Cei doi fondatori sunt la primul proiect antreprenorial. Înainte de a deschide Andalu Gastrobar, Ioana Luca a lucrat într-o multinaţională din domeniul sănătăţii private din Madrid, iar soţul ei, în HoReCa, el fiind cel cu experienţă în acest domeniu. Astăzi, la Andalu Gastrobar lucrează 16 persoane. Meniul restaurantului cu specific spaniol, situat în zona Copou din Iaşi, cuprinde preparate tradiţionale precum tapas – cu creveţi sau caracatiţă -, paella, rabo de toro, secretul iberic, flamenco burger, tacos şi celebra sangria. Cele mai cerute produse, menţionează antreprenoarea, sunt creveţii, caracatiţa, paella şi secretul iberic.  Andalu Gastrobar are o suprafaţă de 220 de metri pătraţi în interor şi 150 de metri pătraţi pe terasă şi poate primi până la 100 de persoane. Alexandra Matei

„Clienţii noştri sunt oamenii pasionaţi de mâncare, care vor să încerce preparate noi şi care preferă în general mâncarea simplă”, a mai adăugat Ioana Luca.

Un client, mai spune ea, plăteşte, în medie, între 80 şi 100 de lei, iar preţul poate creşte în funcţie de vinul ales. Într-o zi bună, sunt emise circa 100 de bonuri, adică echivalentul unor vânzări de aproximativ 20.000 de lei.

Într-o lună bună, susţine antreprenoarea, restaurantul ajunge la încasări de circa 100.000 de euro.

„Andalu Gastrobar oferă şi catering pentru evenimente, atât nunţi, botezuri sau petreceri, cât şi evenimente din zona corporate.”

Planul cel mai important pentru cei doi antreprenori este să îmbunătăţească constant restaurantul. El a fost renovat în această vară, iar în perioada următoare, menţionează ea, urmează să fie modernizată şi bucătăria.

Ioana Luca şi soţul ei au învăţat ce înseamnă să fii antreprenor odată cu trecerea timpului, întrucât niciunul dintre ei nu avea experienţă sau cunoştinţe în acest domeniu.

„La început nu ştiam ce înseamnă să fii antreprenor, eram mai mult angajaţi în postura de antreprenori, pentru că de acolo veneam. Este o experienţă provocatoare, am învăţat să ne focusăm şi pe părţile bune, şi pe cele rele şi să le luăm ca atare. Sunt greutăţi, dar sunt şi multe părţi bune, din fericire”, a concluzionat ea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania