Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Mihaela Dorobanţu a creat Dumpi Boutique, un brand sub care produce seturi asortate de îmbrăcăminte pentru părinţi şi copii şi a ajuns cu produsele sale în toată ţara, dar şi peste graniţe

09.12.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Până astăzi, antreprenoarea a creat câteva sute de modele de seturi şi piese vestimentare, atât pentru cei mici, cât şi pentru părinţi Preţurile pornesc de la 99 de lei şi pot ajunge până la 400 de lei pentru un set Capacitatea de producţie este de circa 150-200 de produse pe lună.

Mihaela Dorobanţu a fost mereu atrasă de crearea de obiecte, haine şi decoraţiuni, iar atunci când era în concediu de creştere a copilului a decis să transforme pasiunea sa într-un business, întrucât nu îşi mai dorea să revină la vechiul job. Aşa a apărut Dumpi Boutique, un brand sub care ea produce astăzi seturi asortate de îmbrăcăminte pentru părinţi şi copii. Produsele sale au ajuns la clienţii din toată ţara, dar şi peste graniţe, în SUA sau Germania.

„Dumpi Boutique are 6-7 ani. A pornit când încă eram în concediu de creştere a copilului. Mi-am dat seama că nu vreau să mă mai întorc la vechiul job. Un cumul de evenimente m-au condus spre partea aceasta, de producţie de articole vestimentare. Am ajuns apoi la un curs de croitorie, după care am început să cochetez cu ideea de a face haine. Pasiunea exista dintotdeauna. Am fost mereu atrasă de lucruri făcute acasă. În 2017-2018, am considerat că este momentul în care trebuia să fac ceva în direcţia aceasta. Aveam comenzi atât din ţară, cât şi din afară şi am decis să mă concentrez pe zona asta. Am început să fac seturi asortate pentru mamă şi copil, atât pentru fete, cât şi pentru băieţi, dar şi haine pentru tătici. Apoi, am inclus şi articole pentru damă”, a povestit Mihaela Dorobanţu.

Investiţia pentru a pune pe picioare şi a dezvolta afacerea a fost una graduală, spune ea, şi s-a ridicat la circa 5.000 de euro, bani care au venit doar din surse proprii.

Până astăzi, antreprenoarea a creat câteva sute de modele de seturi şi piese vestimentare, atât pentru cei mici, cât şi pentru părinţi. Producţia are loc într-un atelier cu care aceasta colaborează, iar anumite produse sunt expuse şi într-un showroom din Bucureşti, care este, de asemenea, colaborator al Dumpi Boutique.

„Planul ar fi să deschidem şi un showroom propriu în care să avem materialele şi modelele realizate până în acel moment”, a precizat ea.

În prezent, produsele Dumpi Boutique se vând prin intermediul platformelor de social media – Facebook şi Instagram -, acestea fiind şi principalele canale de interacţiune cu clienţii. Există, totodată, şi un magazin online pe platforma Breslo, pentru vânzările din ţară, iar la nivel internaţional, produsele sunt prezente pe platforma Etsy.

Seturile de tricouri, mai spune Mihaela Dorobanţu, sunt printre cele mai accesibile produse şi costă 99 de lei.

Produsele mai scumpe pentru mamă-fiu, spre exemplu, sunt cele care includ o rochie pentru mamă şi o cămaşă pentru cel mic, respectiv set cu cămaşă, pantaloni, bretele şi papion. Acestea ajung la circa 400 de lei.

În medie, menţionează ea, se pot produce circa 150-200 de produse pe lună. Aprovizionarea cu materiale se face de la furnizori din Spania, Olanda, Italia, dar şi de la furnizori locali, în special, pentru partea de tulle pentru rochii şi fuste.

„În colecţia de Crăciun vom avea în jur de 7-8 modele – sunt culori şi croieli diferite. Toate se fac la comandă. Colecţia de Crăciun are o bază, dar se poate personaliza după nevoile clenţilor.”

Livrarea produselor, din momentul în care este dată comanda, durează circa 7-10 zile, iar acest termen, după cum spune fondatoarea, reuşeşte să se păstreze inclusiv în perioada sărbătorilor.

Energia Mihaelei Dorobanţu vine din lucrul cu culori şi materiale diferite. Ea se ocupă de partea de design, alege materialele şi stabileşte modelele, dar şi de cusutul şi croitul hainelor. În plus, întreaga parte de accesorii - papioane, cravate, bretele – este realizată de ea.

Totodată, în sarcina ei revin şi livrările, împachetările şi partea de marketing, unde, spune aceasta, o ajută mult background-ul pe care îl are şi cunoştinţele dobândite în timpul facultăţii de marketing pe care a absolvit-o. 

Anul acesta, antreprenoarea estimează că Dumpi Boutique va ajunge la afaceri de circa 40.000 de euro. „Este o creştere de aproape 30% faţă de 2021. De la an la an, businessul a crescut oganic”, a adăugat ea.

Spre finalul acestui an sau, cel mai târziu, la începutul anului viitor, mai spune fondatoarea, va fi lansat şi un site de sine stătător, pe care vor fi listate produsele. Dimensiunea businessului, explică ea, nu mai permite prezenţa doar în social media, iar clienţii îşi doresc un loc în care să găsească aproape toate produsele centralizate.

Pentru Mihaela Dorobanţu, experienţa de antreprenor este mult mai satisfăcătoare decât jobul din corporaţie şi deşi a fi antreprenor este un job mai mult decât full time, merită tot efortul.

„Partea de timp liber nu mai există. Însă, atunci când primesc feedback-ul de la clienţi şi văd că revin, îmi dau seama că fac bine ceea ce fac şi mă motivează să merg mai departe.”


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania