Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Andrei Căprioară a preluat o companie care montează schele pe şantiere şi a dus-o la afaceri de 6 mil. lei. „Colaborăm cu One United Properties, Niro, am lucrat la ISHO Timişoara“

14.08.2023, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În procesul său de dezvoltare, Andrei Căprioară a ajuns anul trecut la BT Stup, hubul creat de Banca Transilvania în Bucureşti pentru micii antreprenori.

Andrei Căprioară s-a dovedit a fi omul potrivit la locul şi în momentul potrivite în urmă cu şase ani, când a ales să preia compania cu activitate în domeniul construcţiilor a prietenului său, care voia să renunţe la firmă. „Afacerea a început în urmă cu 15 ani, fiind fondată de un prieten. Am fost colaboratori o vreme, eu lucrând tot în domeniul construcţiilor, unde făceam finisaje interioare şi reabilitări termice. Apoi am ajuns în punctul în care fiecare îşi dorea altceva: eu să cresc, el să renunţe. Se întâmpla în 2017, când am ales să preiau eu afacerea pe care o crescuse. Colaborăm în continuare, doar că acum eu sunt cel care se ocupă de business“, a spus Andrei Căprioară, proprietarul afacerii Royalscaf, la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero, realizată în studioul BT Stup.

Practic, Royalscaf se ocupă cu montarea şi demontarea schelelor de pe şantiere, ajutând astfel dezvoltatorii şi oamenii care vor să-şi refacă faţadele. Compania nu închiriază schele, ci doar se ocupă de instalarea lor. „În aceşti ani, din 2017, când am preluat compania, am reuşit să creştem şi să ieşim pe piaţa internaţională, fiind prezenţi în Italia, unde lucrăm în cadrul unui proiect finanţat de statul italian, pentru eficientizarea energetică a clădirilor. Pe plan local, colaborăm cu dezvoltatori precum One United Properties şi Niro, iar unul dintre proiectele majore la care am lucrat este ansamblul ISHO Timişoara.“

Royalscaf are o capacitate cuprinsă între 40.000 şi 50.000 de metri pătraţi montaţi lunar. Cum activitatea este în mare măsură manuală, iar forţa fizică este necesară, media de vârstă a angajaţilor este redusă. Totuşi, problema forţei de muncă din construcţii se resimte şi în compania lui Andrei Căprioară. „În domeniul nostru, fluctuaţiile sunt foarte mari, munca nu este deloc uşoară, rulăm între 16 şi 20 de tone de fiecare pe zi. Am încheiat anul trecut cu 60 de angajaţi. Există câţiva oameni care lucrează în companie încă de când s-a înfiinţat.“

Royalscaf a generat în 2022 o cifră de afaceri de şase milioane de lei, peste cea din anul precedent, iar ţinta antreprenorului este ca anul acesta să atingă pragul de nouă milioane de lei. Premisele sunt bune deocamdată.

„Din ce se vede până în acest moment, suntem aproape, ba chiar putem să şi depăşim acest prag. În plus, mai departe, vrem să ne specializăm şi pe partea de gips-carton, dar şi pe instalarea de panouri fotovoltaice, adică să ne diversificăm businessul.“

În procesul său de dezvoltare, Andrei Căprioară a ajuns anul trecut la BT Stup, hubul creat de Banca Transilvania în Bucureşti pentru micii antreprenori.

„Sunt în BT Stup din septembrie 2022. M-a atras în primul rând numele înainte de a ajunge aici. Am văzut că sunt multe proiecte interesante. M-a ajutat să ajung aici, pentru că eram într-un punct în care mă plafonasem. Cea mai mare provocare pentru mine era să înţeleg contabila, să ştiu ce se întâmplă cu cifrele.“

Mai departe, spune Andrei Căprioară, dorinţa lui este să aprofundeze domeniul energiei verzi, pe care îl vede ca fiind unul cu potenţial, unde cererea este mare. În plus, în viitor, el are în vedere să se concentreze şi pe dezvoltarea imobiliară, investind astfel în propriile proiecte.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania