Auto

4 din 10 dintre tinerii şoferi români consideră că maşina este cel mai important lucru din viaţa lor

4 din 10 dintre tinerii şoferi români consideră că...

Autor: Greta Bogdan

21.09.2015, 14:51 721

4 din 10 români spun că maşina reprezintă cel mai important lucru din viaţă lor, în special tinerii şoferi cu vârste între 18 şi 24 de ani, în rândul cărora proporţia celor care nu pot trăi fără autoturismul lor creşte la 11%, potrivit Ipsos Research Romania.

În fiecare an, pe 22 septembrie, este marcată Ziua europeană fără maşini în care se caută alternative la automobilul personal sau de serviciu. Cu această ocazie, compania de cercetare a lansat un chestionar în rândul populaţiei pentru a afla părerea acesteia despre acest mijloc de transport.

“La un pol, maşina este considerată absolut indispensabilă sau o necesitate de către români (4 din 10 persoane), în timp ce la polul opus, 3 din 10 români au definit-o că fiind o comoditate, doar un mijloc de transport oricând la îndemână. Aproximativ 1 din 10 români consideră maşină că fiind un ajutor (12%) sau un element de confort (7%)”, a spus Loredana Ionel, Head of Brand, Communication & Media al Ipsos.

În ciuda traficului, bucureştenii sunt cei care apreciază cel mai mult rolul maşinii de a economisi timp (13%), prin comparaţie cu rezultatul total la nivel de ţara (3%). 

În prezent, 28% dintre români conduc o masină, indiferent că este una personală sau una în interes de serviciu. Aşa cum era de aşteptat, mediul de rezidentă este un factor important în determinarea incidenţei şoferilor, prin urmare în mediul urban 31% dintre români sunt şoferi activi, în timp ce în mediul rural proporţia scade la 22%, mai precizează Ipsos. 

Pe parcursul unei săptămani, RATB-ul este utilizat de peste 70% din populaţia capitalei, metroul de peste 50%, microbuzul de 20% dintre aceştia, iar taxiul de 10%.

Cu o cifră de afaceri de peste 50 de milioane de euro în 2014 şi un număr de peste 700 de angajaţi în România (Bucureşti şi Brasov), Ipsos Research România este parte a grupului francez Ipsos-locul 4 între companiile globale specializate în studii de cercetare de piaţă. La nivel internaţional, grupul Ipsos, listat la Bursa din Paris, este prezent în 87 de ţări, compania operând sondaje online şi offline pentru mai mult de 5.000 de clienţi. în prezent, grupul Ipsos numără circa 16.000 de angajaţi permanenţi.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO