Auto

BMW face primul pas spre clasa mica pentru a obtine profituri mari

07.07.2004, 00:00 57



Piata auto mondiala traverseaza de cativa ani o perioada de recesiune. Cu toate aceste sunt producatori care o duc din ce in ce mai bine. Unul dintre cle mai bune exemple este BMW, producatorul de lux bavarez descoperind, se pare, cheia succesului - penetrarea cat mai multor segmente de piata. Ultimul dintre artificiile BMW l-am descoperit si noi prin imprejurimile orasului Munchen, unde producatorul de lux bavarez a organizat o sesiune de drive-teste cu Seria 1, modelul prin care a facut primii pasi in segmentul compact, destinat in general marcilor de volum.



Aproape toti ziaristii prezenti la eveniment erau intr-o mai mica sau mai mare masura fani ai marcii bavareze. Cu toate acestea toti aveau pe buze intrebarea <ce cauta BMW, un producator de lux, intr-un segment dominat de modele precum Volkswagen Golf sau Opel Astra?>.



Cu o rigurozitate specific germana, oficialii BMW au precizat din capul locului ca nu este vorba de incercarea de a concura cu modelele mai sus amintite.



"Segmentul compact reprezinta in prezent vanzari de peste 12 milioane de unitati anual, iar valoarea va creste cu 20% pana in anul 2010. O crestere mult mai sustinuta va avea insa subsegmentul premium din cadrul acestui segment, care anticipam ca va creste in aceeasi perioada cu 50%. Iata de ce nu cred ca vom avea probleme in a ajunge la vanzari anuale de peste 100.000 de unitati cu modelul Seria 1, o data ce acesta va fi disponibil pe toate pietele", a spus Michael Ganal membru al boardului BMW, care este responsabil pentru vanzari si marketing.



Pozitionarea prin pret a noului model confirma la randul sau intentiile producatorului german. "BMW Seria 1 nu isi va impune pozitia pe piata prin preturi reduse si reduceri promotionale, ci prin calitate riidcata, individualitate si autenticitate", a explicat Ganal.



Cu lectiile bine facute, Ganal a continuat cu inca alte patru motive care, spune el, vor permite modelului BMW Seria 1 sa isi atinga obiectivele de vanzari si sa creasca proftabilitatea companiei germane, asa cum au facut-o in ultima perioada BMW Seria 5, BMW Seria 6 sau proaspat lansatul model BMW X3.



"La nivel mondial sunt tot mai multe grupuri de tineri care au o putere de cumparare din ce in ce mai mare. Acestia sunt clienti care solicita masini tot mai sportive, versatile si cu o calitate mai ridicata", a precizat Ganal. La acestia se adauga, potrivit reprezentantilor BMW si clientii care pana acum nu aveau posibilitatea sa isi cumpere un BMW dar care au visat dintotdeauna la o astfel de masina.



Intr-adevar, pe piata romaneasca, spre exemplu, pretul noii Serii 1 incepe la 16.900 de euro (fara taxe), cu cateva mii de euro decat cea mai ieftina echipare a actualei Seria 3.



Cel mai interesant moment a fost insa, fara discutie, drive-test-ul care a inceput dis de dimineata, in jurul orei 8.00. Avand in vedere ca abia la ora noua seara urma sa decoleze cursa Munchen-Bucuresti, am avut ocazia sa testam cele doua variante de motorizare puse la dispozitie de reprezentantii BMW (2 litri diesel - 163 cai-putere si 2 litri benzina - 150 cai-putere) pe parcusrul mai multor sesiuni care au insumat mai bine de 500 de kilometri. Mai mult chiar, la un moment dat, am fost pusi in situatia de merge la limita cu benzina, noi avand de parcurs inca 40 de kilometri si benzina in rezervor pentru inca 45 de kilometri. Chiar daca era la indemana o oprire la o statie de benzina am experimentat si stilul economic de condus BMW-ul (poate parea un pic ciudat, marca germana inducand un stil sportiv de condus). Am observat astfel ca in viteza a patra la 2.000 de turatii si o viteza de 90 de kilometri pe ora, consumul de benzina pentru modelul echipat cu motor de 2 litri este de mai putin de 5 litri la suta de kilometri.



Senzatiile cele mai puternice le-am incercat insa in momentul in care am testat modelul echipat cu motor diesel. Transimisia spate, utilizata pentru prima data in clasa compacta, alaturi de distributia ideala a greutatii 50:50 intre puntile fata si spate, toate acestea au permis o reactie foarte buna a masinii la schimbarile bruste de directie, adecvata unui stil de condus sportiv.



BMW si-a planificat foarte atent intrarea in clasa compacta si nu a lasat deoparte nici una dintre inovatiile tehnologice cu care isi echipase modele din clasele superioare.



Astfel, ABS (sistem impotriva blocarii rotilor la franare) si DSC (sistem dinamic de control al stabilitaii) includ tot felul de subsisteme care i-ar putea enerva pe cunoascatori, insa ii ajuta pe cei mai putin, cum este cazul ASC (controlul automat al stabilitatii), DBC (controlul dinamic al franarii), EBD (distributia electronica a fortei de franare) sau CBC (controlul franarii in curbe). Nu lipseste nici ultima generatie a sistemului iDrive si sistemul de navigatie, toate acestea fiind oferite ca optiuni.



Cu patru motorizari, doua diesel si doua pe benzina, BMW Seria 1 va fi lansat oficial in toamna acestui an la Salonul Auto de la Paris, cand vor incepe si livrarile.



Siguranta pasagerilor este asigurata de un sistem de intariri longitudinale si transversale ale caroseriei, de centurile de siguranta in trei puncte, de airbag-urile frontale cu activare in doua trepte, de cele laterale sau de cele pentru cap. In plus, in cazul unui impact mai puternic, motorul se opreste, usile sunt deblocate, iar lampile de avarie si lumina din interior se activeaza automat.



BMW Seria 1 este echipat cu o serie de dotari care nu se regasesc in mod curent la aceasta clasa, cum este cazul senzorului care indica pierderea presiunii in pneuri, interfata pentru telefonul mobil cu kit pentru hands - free, comenzi amplasate pe volan, sistem de iluminare automata la intrarea in habitaclu si cheie pentru memorarea preferintelor personale pentru sistemul audio, de control al climei si de ajustare a scaunelor si a oglinzilor.



BMW Seria 1 poate fi echipat cu patru variante de propulsoare, doua pe benzina si doua diesel. Motoarele pe benzina au capacitati de 1,6 si 2 litri si dezvolta 115 si, respectiv, 150 de cai putere, in timp ce variantele diesel dezvolta 122 si 163 de cai putere la 1,8 si, respectiv, 2 litri.



In functie de motorizare, pretul noii Serii 1 variaza intre 16.900 de euro (fara taxe) si 20.900 de euro (fara taxe), pentru piata romaenasca fiind alocate in acest an 40 de unitati.



Pentru cei care inca stau pe ganduri, trebuie spus ca BMW Seria 1 face parte din categoria masinilor care arata mult mai bine in realitate decat in poze. Si daca tot am vorbit de modul cum arata masina, de acest lucru este repsonsabil acelasi Chris Bangle, designerul sef al BMW, cel care si-a pus amprenta de-a lungul timpului pe modele precum Seria 7, Seria 6 sau X3.



Daca sunteti convins sa deveniti posesorul unei astfel de masini, va trebui sa asteptati cel putin pana in toamna cand, o data cu prezentarea oficiala la salonul de la Paris vor incepe si livrarile.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO