Auto

Importurile au fost motorul cresterii pietei auto spre 3,5 miliarde de euro

Importurile au fost motorul cresterii pietei auto spre 3,5 miliarde de euro

Click pentru imaginea marita

22.01.2007, 18:02 21

Volumul vanzarilor de autovehicule pe piata romaneasca a ajuns in 2006 la un total de 297.162 de unitati, in crestere cu 15,8% fata de nivelul de 256.414 unitati inregistrat in 2005, ducand piata spre o valoare estimata de 3,5 mld. euro.
Cresterea pietei auto s-a realizat in mare parte pe baza cererii mai mari pentru autoturismele de import, care au ajuns la nivelul de 137.252 de unitati, mai mult cu 34% decat in 2005. Piata autovehiculelor a crescut in 2006 cu 19%, la 256.363 de unitati, potrivit informatiilor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA).
Producatorii interni de automobile au livrat in aceeasi perioada un numar de 119.112 masini, ceea ce reprezinta o crestere de putin peste 10%.
Liderul pietei a fost in continuare Automobile Dacia, care a vandut pe piata autohtona 96.037 de unitati din cele 196.000 de produse.
Daewoo a crescut incet, dar constant, cu 15%, la 23.000 de unitati, ceea ce ii aduce o cota de piata de 7,8%, cu 1,5% mai mica decat media inregistrata pana in luna noiembrie a anului trecut.
Cresterea de 34% a cererii pentru autoturismele de import a fost sustinuta de cele trei marci care s-au mentinut in topul vanzarilor pe parcursul anului trecut.
Renault a confirmat la sfarsit, terminand pe primul loc cu 21.395 de unitati livrate, in ciuda unei scaderi de 1,9%. Skoda a ajuns la 20.541 de masini vandute, iar Volkswagen la 15.004 unitati.
Renault a condus si in clasamentul marcilor straine la vanzarile in functie de clasa. Renault Clio a vandut in 2006 13.250 de unitati si a obtinut o cota de 25% din clasa de marime mica (B). Clasa mica a avut cel mai mare volum de vanzari, 52.300 de unitati, si a inregistrat un plus de circa 38% fata de anul anterior. Urmatoarele modele au fost Skoda Fabia si Chevrolet Aveo, cu o cota de 14,6%, respectiv 8,6%.
Chevrolet a mai obtinut un plus la capitolul vanzari cu ajutorul modelului Spark, care la clasa A, clasa mini, a vandut cu 218% mai mult decat in 2005, ajungand la 1.900 de unitati. Au urmat Peugeot 107, care de la lansare a vandut 1.638 de masini, si Citroen C1 cu 637 de unitati. Segmentul mini, cel al automobilelor pentru orase aglomerate, a fost in 2006 segmentul cu cea mai spectaculoasa crestere, volumul vanzarilor crescand cu ceva mai mult de 200%.
La clasa C, clasa compacta, Renault a mai bifat un prim loc la vanzari prin modelul Megane, a carui cerere a scazut cu aproximativ 15%, dar a gasit in Romania 6.882 de clienti. Skoda Octavia Tour a fost aproape de Megane, la o diferenta de 0,5% din cota de piata, livrand in 2006 6.666 de unitati.
Clasa medie, in care se incadreaza modelele Volkswagen Passat, Toyota Avensis si Peugeot 407, de altfel primele modele in functie de vanzari, a cunoscut o crestere de 22,1%, la mai mult 13.500 de unitati.
La capitolul masini de lux, segment care a crescut cu 40%, Mercedes Benz Clasa S a detinut o cota de 53% din totalul celor 356 de astfel de masini vandute in Romania.
Autoturismele de teren obtin in fiecare an in Romania din ce in ce mai multi clienti, anul trecut numarul acestora fiind aproape de 11.000. Cele mai cerute modele au fost Hyundai Santa Fe, Toyota Rav 4 si Volkswagen Touareg.
Cererea pentru segmentul vehiculelor comerciale a fost in 2006 intr-o scadere usoara, situandu-se insa la mai putin de 100 de unitati de nivelul inregistrat cu un an inainte. Totalul vehiculelor comerciale si cel al mijloacelor de transport comercializate pe piata autohtona a fost de 40.798 de unitati.
Ponderea autoturismelor echipate cu motoare diesel in totalul vanzarilor de automobile de anul trecut a fost de 40,3%, insa pe segmentul de import a ajuns la 49,7%.
Persoanele fizice si juridice din Romania au preferat anul trecut leasingul ca principala modalitate de finantare a achizitiei unui autoturism. Numarul automobilelor achizitionate prin leasing a ajuns in 2006 la un total de 89.000 de unitati, in crestere cu 25% fata de 2005.
Numarul de autoturisme Dacia vandute prin acest sistem de finantare a fost cu 32% mai mari, ajungand la 21.302 unitati. Pentru autoturismele de import, ponderea finantarilor prin leasing a scazut in 2006 cu 5 procente, pana la 49% din totalul de 137.252 de unitati.
Piata de leasing auto, inclusiv vehicule comerciale si autobuze a consemnat un avans de aproape 24%, totalizand 110.000 de unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO