Auto

Peugeot 207 sau cum incearca francezii sa isi depaseasca propriile recorduri

18.01.2006, 20:35 60

Modelul 206 a adus vanzari de peste 5,35 de milioane de unitati in cei opt ani de comercializare. Noul 207 ar trebui sa depaseasca performantele predecesorului sau.

Clasa compacta a reprezentat in ultimii ani unul dintre cele mai dinamice segment ale pietei auto europene.

Lansarea in acest segment a unor modele cu un design atractiv, precum Peugeot 206 a permis producatorilor auto sa inregistreze cresteri importante ale vanzarilor si profiturilor.

Dupa opt ani de vanzari foarte bune, modelul Peugeot 206, unul dintre cele mai bine cotate din segmentul sau, a ajuns la vanzari de peste 5,35 de milioane de unitat, insa se apropie de momentul iesirii sale de pe piata.

Peugeot a prezentat saptamana trecuta primele fotografii oficiale ale modelului 207, cel care va lua locul best-sellerului 206.

Cu un design care se inscrie perfect in linia actuala a marcii din Sochaux, modelul 207 este mult mai dinamic decat predecesorul sau si beneficiaza de faruri alungite care induc senzatia de felina pe care francezii au promovat-o odata cu aparitia limuzinei din clasa medie 407.

Dezvoltarea modelului 207 a implicat investitii de peste un miliard de euro, sasiul si o buna parte din componente fiind fabricate pe o platforma a grupului PSA Peugeot Citroen, folosita si de modelele Citroen C2, C23 si Pluriel.

Peugeot 207 va avea patru niveluri de echipare si doua variante de caroserie in doua volume cu 3 si 5 usi si va fi produs la Poissy, in Franta, la Madrid, in Spania si la o noua fabrica din Trnava, Slovacia.

207 reprezinta o crestere fata de modelul precedent nu doar din punctul de vedere al numelui. Ampatamentul si ecartamentul sunt acum mai mari, ceea ce se traduce intr-o crestere a spatiului destinat pasagerilor. Portbagajul este la randul sau mai mare, situandu-se la 270 litri in varianta de caroserie standard.

Detaliile tehnice ale noului model continua cu suspensiile McPherson pe fata si punte spate cu brat transversal deformabil complet noua, iar in premiera directia este electrica.

Lista de motorizari nu aduce mari surprize, motoarele pe benzina fiind cunoscute deja dupa modelul 2006. Este vorba de variantele de 1,4 litri si 75 de cai-putere sau 90 de cai-putere, dar si una mai performanta, de 1,6 litri si 110 cai-putere.

Si pe lista motoarelor diesel se regasesc o parte dintre motoarele de pe actuala gama - 1,4 litri HDI si 1,6 litri HDI (110 cai-putere). In plus fata de vechiul model este prezenta si versiunea de 1,6 litri HDI si 90 de cai-putere care ia astfel locul variantei de 2 litri si 90 de cai-putere.

Aparitia modelului Peugeot 207 vine in contextul in care principalul concurent, tot un model francez, Renault Clio a ajuns la a treia generatie, care va incepe sa fie comercializata din acest an si pe piata romaneasca.

Modelul 207 va fi comercializat in Franta incepand cu luna aprilie si pana in vara va ajunge si pe alte piete europene, precum Romania.

Planul de vanzari pentru acest an este de 500.000 de automobile 207, urmand ca in paralel sa fie vandut si modelul 206.

Aparitia pe piata a modelului 207 vine in contextul in care segmentul de piata pe care este pozitionat a inregistrat o crestere de peste 30% in ultimii cinci ani, urmand ca avansul sa se accelereze in viitor.

Pe langa modelul Clio III, desemnat automobilul anului 2006 in Europa, 207 va intra in concurenta directa si cu noul Fiat Punto, Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa sau Toyota Yaris.

Pe segmentul de piata vizat, in care anul trecut au fost realizate vanzari totale de 3,5 milioane de vehicule, se afla si Audi A2, Mazda 2, Mitsubishi Colt, Nissan Micra, Rover 25, Seat, Ibiza, Skoda Fabia si Smart Daimler cu patru locuri, ca si C3 si Pluriel, produse de Citroen.

"Cu modelele 1007 (automobil compact de dimensiuni mici, cu usa culisanta), 107, 207 si 206 detinem un pachet de asi", a spus directorul executiv al Automobiles Peugeot, Frederic Saint-Geours, la o zi dupa ce Peugeot a anuntat pentru anul trecut un declin de 1,6% al vanzarilor realizate la nivel global si de 5,4% in Europa de Vest.

Saint-Geours nu a dorit sa ofere detalii legate de pret, dar a precizat ca acesta va fi competitiv.

Declinul vanzarilor companiei in Europa, care s-a accelerat in trimestrul patru al anului trecut, si marirea productiei la noile modele au determinat cresterea stocurilor de vehicule ale PSA Peugeot Citroen.

Grupul a fost nevoit sa reduca productia si sa raporteze marje ale profitului operational sub asteptari pentru 2005, generand o depreciere a pretului actiunilor la bursa. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO