Auto

Spune-mi ce masini sport ai in gama ca sa-ti spun ce producator esti

26.11.2003, 00:00 22

Pe fondul scaderii pietei auto mondiale din ultimii ani, producatorii s-au luptat din greu sa isi mentina volumele de vanzari. Chiar daca lansarea unor modele economice a intrat tot mai mult in atentia oricarui producator, nici unul dintre acestia nu a renuntat la variantele sport. Fie ca este vorba de producatori italieni, francezi sau chiar germani, modelele sportive sunt cele care asigura reputatia marcii si contribuie din plin la obtinerea de profituri.
Cea mai buna dovada a succesului pe care l-au avut modelele sportive, chiar in conditiile declinului general al pietei auto este producatorul german Porsche. Prin lansarea permanenta de noi modele, Porsche a ajuns cel mai profitabil producator din lume. Anul acesta insa, Porsche a dorit sa isi depaseasca propriile recorduri, anuntand mai multe lansari ca niciodata. Rezultatul s-a tradus in obtinerea in anul fiscal 2002-2003, care s-a incheiat la sfarsitul lunii iulie a acestui an a celui mai mare profit inregistrat in existenta Porsche.
Ofensiva Porsche a continuat si in acesta toamna cand producatorul german a prezentat in premiera la salonul de la Frankfurt o serie limitata aniversara a unuia dintre cele mai de succes modele Porsche, 911. In plus germanii au prezentat dupa mai multi ani de absenta si o varianta cabrio pentru modelul 911 Turbo. Daca primul costa 80.000 de euro, pretul cabrioletului era aproape dublu.
Pentru salonul auto de la Detroit, care va avea loc la inceputul anului viitor, producatorul german a mai pregatit un model. Este vorba de inca o editie aniversara limitata, de data aceasta pentru best-sellerul Boxster S. In urma cu 50 de ani, la salonul auto de la Paris, producatorul german prezenta modelul 550 Spyder, adica prima masina sportiva care a fost desenata plecand de la modul cum aratau masinile de curse. Cantarind numai 550 de kilograme, modelul 550 Spyder a castigat numeroase titluri in popularele, la acea vreme, curse de strada.
Noul model pe care Porsche in va prezenta la salonul american de anul viitor va avea un "tiraj" de mai putin de 2.000 de unitati si costa aproape 51.000 de euro in Europa si peste 80.000 de dolari in Statele Unite, urmand a incepe sa fie comercializat din primavara anului viitor.Cu un motor cu sase cilindri de 3,2 litri, noul model dezvolta 266 de cai-putere, ceea ce ii permite sa ajunga la o viteza maxima de 266 killometri pe ora, fata de 264 kilometri pe ora in cazul modelului standard Boxster S.Noul model ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 5,7 secunde fata de 6,4 in cazul variantei standard, cuplul maxim de 310 Nm fiind disponibil la 4.600 de rotatii pe minut. In plus, garda la sol a fost coborata cu 10 milimetri, iar suspensiile sport au fost modificate. Inca un element important: editia aniversara este disponibila n culoarea denumita Silver Metallic, o culoare rezervata pana acum doar modelului aniversar 911 sau varfului de gama Carrera GT.



Cine este OPC
OPC este un nume care nu are nevoie de nici un fel de comentariu pentru cunoscatorii fenomenului auto. Pentru cei care nu stiu, OPC este acronimul de la Opel Performance Center si desemneaza modele ultraperformante dezvoltate pe baza modelelor de serie ale producatorului german Opel. Cea mai recenta veste venita din partea OPC este Vectra OPC, un concept prezentat la salonul auto de la Essen, un eveniment care a incepput saptamana aceasta si dureaza pana pe 7 decembrie anul acesta in orasul german.
Vectra OPC este un concept dezvoltat de divizia OPC si bazata pe modelul Vectra GTS, insa beneficiaza de un nou motor turbo diesel de 1,9 litri, care va fi disponibil de la inceputul anului viitor pe modelele Vectra si Signum. In timp ce motorul turbo diesel standard de 1,9 litri CDTI Ecotec dezvolta 150 de cai-putere, noul motor ajunge la nu mai putin de 212 cai-putere. Din punct de vedere al puterii specifice (rezultata prin impartirea puterii motorului la capacitatea cilindrica) acest motor este chiar mai bun, spun cei de la Opel, decat cel care echipeaza supersportivul Ferrari Enzo. Modelul italian are un motor de 6 litri care dezvolta peste 650 de cai putere, ceea ce inseamna 110 cai-putere pe litru, in timp ce noul motor OPC produce 112 cai-putere pe litru.
Cu un astfel de motor, care ofera cuplul maxim de 400 Nm la doar 1.400 de rotatii pe minut, Vectra OPC ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe ora in doar 6,5 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250de kilometri pe ora, consumul de carburant fiind insa situat la doar 6 litri la suta de kilometri. Cu o imagine extrem de agresiva si colorata inveitabil in albastru, Vectra OPC completeaza gama de automobile dezvoltate pe baza platformei Vectra care include acum pe langa varianta sedan, un model break, varianta GTS si modelul premium Signum.



Sportivul Renault
Versiunile sportive nu sunt de neglijat nici in clasa mica, cel mai bun exemplu fiind producatorul francez Renault, cel care a demonstrat ca se pot face masini super-sportive avand la baza modele din clasa mica, cum este cazul Clio. Departamentul Renault Sport, responsabil pentru modele precum Clio Sport, Clio V6 sau pentru Megane Renault Sport, cel care va apare in primavara anului viitor, a pregatit o data cu innoirea gamei Renault Clio un nou model sportiv.
Generatia 2004 a Clio Sport vine acum cu performante superioare modelului existent. Motorul de 2 litri dezvolta acum 182 de cai-putere, cuplul maxim de 200 de Nm fiind disponibil la doar 5.250 rotatii pe minut, fata de 5.400 rotatii pe minut in cazul versiunii anterioare. In plus, sistemul de suspensii a fost dezvoltat pentru a optimiza performanta, noua generatie incluzand si noile anvelope Michelin Pilot Exalto, care sunt mai mari, fiind special construite pentru tractiune optima. Noile jante de aliaj de 16 toli contribuie la intarirea caracterului sportiv al modelului. Sunt disponibile ca parte a programului de personalizare a masinii noi culori, elementele de noutate continuand si la interior. Renault Clio Sport va fi disponibil pe piata europeana din luna ianuarie a anului viitor, pentru inceput in Franta. Pretul acestuia este, in tara de origine, de 22.000 de euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO