Auto

Test drive "static" cu noua Dacia Duster. Cum se simte faceliftul noii generaţii şi ce lipseşte potrivit jurnaliştilor străini. Galerie FOTO

Test drive "static" cu noua Dacia Duster

Test drive "static" cu noua Dacia Duster

Autor: Bogdan Alecu

10.09.2013, 10:09 7254

Dintre cele aproape 80 de noi automobile lansate în cadrul Salonului Autode la Frankfurt, Dacia Duster facelift este printre cele mai importante, în contextul în care SUV-ul este cel mai bine  vândut model din grupul Renault, atât sub emblema Dacia, cât şi cea franceză.

Spre deosebire modelul lansat în urmă cu aproape patru ani, noul Duster a cunoscut o adevărată revoluţie în ceea ce priveşte interiorul. La nivel exterior modificările cu greu se fac remarcate, printre acestea numărându-se noile faruri cu lumini de zi, o nouă grilă a radiatorului dar şi modificarea emblemei 4WD de pe hayon.

Odată urcat la bord, prima schimbare remarcată este reprezentată de faptul că Duster nu mai preia integral interiorul de la Logan. Planşa de bord cu toate că seamănă, vine cu un design propriu. În partea de sus a acesteia şi-a făcut apariţia un nou spaţiu de depozitare, iar mai jos sistemul Media Nav cu navigaţie şi port USB pentru MP3-uri. Butoanele pentru geamurile electrice au dispărut de pe consola centrală iar acum sunt amplasate pe portiere,  la fel ca la Dusterul vândut în Marea Britanie şi asamblat în India. Mai mult, după ani în care clienţii Dacia căutau soluţii "after market" pentru acţionarea cu impuls a geamului de la şofer (o singură apăsare necesară pentru coborârea sau ridicarea acestuia, fără a mai ţine apăsat butonul până la coborârea totală) sau pentru termometru pentru temperatura exterioară, în final aceste dotări sunt disponibile şi pe Duster.

O foarte mare surpriză o reprezintă înlocuirea prelatei portbagajului cu un "capac" modern, similar celor de pe modelel de volum şi care se şi ridică odată cu hayonul pentru a facilita accesul la portbagaj.

Un alt aspect care este prezent pe noul Duster este tapiţeria de piele de o calitate net superioară celei de pe generaţia precedentă. Dacă cea veche oferea o senzaţie prea de plastic, noua soluţie pare mult mai plăcută la atingere.

Totla interior remarcăm noul buton "Eco" pentru reducerea consumului, dar şi cele patru airbaguri disponibile indiferent de versiune alături de sistemul ESP.

În total, în cadrul Salonului sunt prezente aproape 1.100 de companii din 35 de ţări. Având în vedere dimensiunile, doar pentru a-l traversa de la un capăt la celălălt, ai nevoie de cel puţin 30 de minute utilizând culoarele speciale, iar vizitarea în amânunt a standurilor durează cel puţin o zi întreagă.

În ceea ce priveşte numărul de vizitatori, organizatorii se aşteaptă la cel puţin 800.000 de vizitatori din toate colţurile lumii. Aceştia vor plăti între 45 de euro, dacă vor să viziteze Salonul în zilele dedicate companiilor, 135 euro în cazul zilelor normale destinate publicului.

În total, spaţiul expoziţional măsoară la această ediţie 230.000 mp, cu 5.000 mp mai puţin decât în 2011, semn că de această dată constructorii sunt mai prudenţi atunci când vine vorba de investiţii, mai ales pe o piaţă europeană care a atins minimul ultimilor 20 de ani.

 
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO