Piaţa transporturilor, a vânzărilor de camioane şi cea adepozitelor logistice sunt cele care au anunţat încă de lamijlocul anului trecut ieşirea din criză. Atunci, scădereavânzărilor de camioane a fost înlocuită de creşteri de două sauchiar trei cifre, pe măsură ce marii transportatori achiziţionaunoi camioane pentru reînnoirea sau extinderea flotelor.
Acum, la aproape trei ani de la începutul crizei,vehiculele comerciale au ajuns să susţină piaţa auto, în condiţiileîn care utilitarele uşoare cresc cu aproape 16% în primelecinci luni ale acestui an faţă de perioada similară a anuluitrecut, în timp ce vânzările de maşini noi scad cu aceeaşivaloare.
În acelaşi timp, companiile locale de transport rutier nu maiaşteaptă revenirea economiei româneşti şi caută noi clienţi atâtîn Europa de Vest, cât şi în cea de Est pentru a compensa scădereabusinessului din ultimii doi ani. Piaţa transporturilor de marfăcare anul trecut a atins un nivel de aproximativ 2 mld. euro aarătat în primele luni ale acestui an primele semne derevenire.
Lazăr Transport, edy Spedition, Dunca Expediţii şi DumagasTransport, cei mai mari jucători de pe piaţa transporturilor carecumulat deţin aproape 2.500 de camioane, au rulat anul trecutafaceri de peste 250 mil. euro, piaţă care pe fondul crizeieconomice a înregistrat un puternic recul, după ani decreştere.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels