Bănci și Asigurări

ProCredit: Calitatea portofoliului de credite se stabilizează

ProCredit: Calitatea portofoliului de credite se stabilizează

Ilinca Rosetti, directorul general al ProCredit: Agricultura a fost cel mai puţin afectată de criză, iar rata creditelor neperformante în acest sector este foarte mică.

Autor: Ciprian Botea

27.06.2012, 00:05 783

ProCredit Bank, un jucător de talie mică specializat pe nişa afacerilor micro şi a producătorilor agricoli, a raportat la finalul anului trecut o pondere a creditelor neperformante de 5,5%, nivel de cinci ori mai mare faţă de 2007-2008. Ponderea întârzierilor la plată este totuşi de aproape trei ori sub nivelul pieţei în condiţiile în care banca are o expunere redusă pe segmentul persoanelor fizice.

"Clienţii microîntreprinderi au fost primii afectaţi de criză, în timp ce întreprinderile de talie medie au resimţit mai târziu problemele din economie. Acum situaţia s-a stabilizat şi mă aştept la o aplatizare a creditelor neperformante", a declarat Ilinca Rosetti, directorul general al ProCredit.

Banca şi-a stabilizat afacerile în 2011 după doi ani în care a raportat pierderi pe fondul subţierii bilanţului şi al creşterii cheltuielilor cu provizioanele de risc. Anul trecut, ProCredit a raportat un profit de 631.000 de euro faţă de o pierdere de 3,2 mil. euro în 2010, după ce portofoliul de credite s-a majorat cu 7% şi veniturile au crescut cu 10%.

Volumul total al creditelor acordate de ProCredit era de 192 mil. euro la sfârşitul lunii decembrie 2011. Creditele acordate în agricultură au înregistrat o creştere cu 21% şi au ajuns la 53 mil. euro. "Agricultura a fost cel mai puţin afectată de criză, iar rata creditelor neperformante în acest sector este foarte mică", a spus Rosetti.

ProCredit a constituit anul trecut provizioane pentru acoperirea pierderilor din credite neperformante de aproape 11 mil. euro, în creştere cu 32% comparativ cu 2010.

Soldul depozitelor atrase de la clienţi a crescut cu 19% pe parcursul lui 2011 şi a ajuns la 171 mil. euro chiar dacă numărul deponenţilor a scăzut cu 6%. Peste 70% din depozite sunt atrase de la clienţii persoane fizice.

Banca avea la finalul anului trecut circa 65.000 de clienţi, în scădere cu 8% faţă de luna decembrie 2010. Numărul angajaţilor a scăzut, de asemenea, cu 7% şi a ajuns la 783 de persoane în condiţiile în care au fost închise nouă agenţii, adică un sfert din reţeaua teritorială.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO