Bănci și Asigurări

BCR le oferă marje de dobândă mai mici clienţilor cu care are procese

BCR le oferă marje de dobândă mai mici clienţilor cu care are procese

Clienţii care acceptă oferta trebuie să depună la instanţă cererea de renunţare la litigiu până la sfârşitul lui aprilie

Autor: Razvan Voican

18.04.2011, 23:53 91

BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă, negociază în prezentstingerea litigiilor cu clienţi persoane fizice care au ca obiectcontracte de creditare şi aflate pe rol la tribunal, propunândmodificarea clauzei de dobândă prin aplicarea unor marje mai mici,de exemplu de 5,5% peste EURIBOR la şase luni, în funcţie de maimulte criterii.

În plus, dacă împrumutatul acceptă "Actul adiţional deînţelegere amiabilă", banca nu mai pretinde cheltuieli de judecatăgenerate de litigii care au fost pe rol până la semnarea actuluisau sunt în prezent pe rolul instanţelor de judecată.

"Negociem stingerea litigiilor cu clienţii şi continuarearelaţiilor de afaceri cu avantaje de ambele părţi. Banca renunţă laa solicita cheltuieli de judecată în cazul acceptării ofertelortransmise", afirmă reprezentanţii BCR.

Anterior, în instanţă, banca ceruse unui grup de clienţicheltuieli de judecată de 100.000 de lei.

Oficialii BCR precizează că ofertele financiare propuseclienţilor cu care s-a ajuns la proces diferă în funcţie de maimulte criterii, printre care: tipul creditului deţinut, moneda sauistoricul de plăţi al clientului.

De cealaltă parte, clientul care acceptă înţelegerea se obligăsă nu divulge termenii actului adiţional.

În oferta comercială curentă de refinanţare BCR practică o marjăde 5,4 puncte procentuale peste indicatorul EURIBOR la şase luni lacreditele de nevoi personale în euro cu ipotecă pentru clienţiifără istoric cu banca (4,9% pentru cei cu istoric).

La o marjă de 5,5 puncte precum cea propusă unor clienţi îndemersul de stingere amiabilă a litigiilor ar rezulta o dobândănominală cu puţin peste 7% pe an, faţă de niveluri anterioare depeste 10%.

Indicatorii de referinţă pentru calculul dobânzilor (ROBOR sauEURIBOR la 6 luni) ar urma să fie actualizaţi la 20 martie şi 20septembrie.

BCR a fost una dintre băncile cele mai expuse la litigii cuclienţii pe fondul apariţiei Ordonanţei 50 de anul trecut, încondiţiile în care a practicat mult timp varianta dobânzii internede referinţă şi are şi un portofoliu mare de clienţi, cu costurilede imagine aferente. De asemenea, banca a ales să denunţe acteleadiţionale generate de ordonanţă şi care fuseseră considerate caacceptate tacit de către clienţi. Pe lângă soluţionarea amiabilă alitigiilor, banca invocă dorinţa de a fi astfel preîntâmpinate altedispute decurgând din contractele de credit, fiind vizate celeîncheiate până pe 23 iunie 2010.

Propunerile de înţelegere amiabilă expiră la sfârşitul luniiaprilie dacă împrumutatul nu depune la instanţă cererea derenunţare la litigiu care de altfel este anexată de bancă lapropunerea de modificare a contractului de credit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO