Bănci și Asigurări

Exclusiv ONLINE: De ce este mai scumpă asigurarea Casco pentru maşinile în leasing?

09.08.2010, 23:52 4001

Achiziţia unei maşini în leasing presupune, pe lângă analizaatentă a dobânzilor şi comisioanelor finanţatorului, şi evaluareacostului asigurării Casco pe toată durata de derulare acontractului de leasing, poliţa fiind mai scumpă decât în cazulcumpărării maşinii cu banii jos, cel puţin la prima vedere. PoliţaCasco este obligatorie în cazul finanţării în leasing.

Astfel, dacă în cazul leasingului clientul plăteşte în fiecarean prime egale pentru asigurarea Casco, în cazul achiziţiei maşiniicu numerar prima scade în fiecare an. De exemplu, pentru unautovehicul în valoare de 12.000 de euro achizţionat în leasing,clientul plăteşte 50 de euro pe lună pentru asigurarea Casco, adică600 de euro pe an, în fiecare an al contractului de finanţare. Dacăachiziţionează maşina cu banii jos, prima de asigurare se ridică la700 de euro în primul an, dar scade câte puţin în anii următori(valoarea primei reprezintă o medie a pieţei; prima variază de la osocietate de asigurări la alta, dar şi în funcţie de vârstaclientului, vechimea permisului şi alte caracteristici).

În cazul în care contractul de leasing este încheiat pe operioadă de cinci ani, asiguratul plăteşte în total 3.000 de europentru poliţa Casco. Tot atât plăteşte şi cel cu maşina în numerar,dacă beneficiază în fiecare an de o reducere de 7% a primei deasigurare. Astfel, chiar dacă aparent asigurarea Casco la leasingeste mai scumpă deoarece primele nu scad în fiecare an, ci rămânconstante, în realitate situaţia este alta. De ce par mai scumpeasigurările Casco la leasing?

"Aceasta a fost cerinţa companiilor de leasing, să aibă rateegale în fiecare an, pentru a administra mai uşor poliţeleclienţilor. În fiecare an se aplică o cotaţie la valoarea de nou amaşinii, aceeaşi cotaţie, dar aceasta este mai mică decât în cazulachiziţiei maşinii cu banii jos. Dacă în cazul cumpărării cunumerar cotaţia de primă începe de la 5% pe an (aplicată lavaloarea de nou), în cazul leasingului cotaţia începe de la 4%.Până la urmă, suma primelor plătite în fiecare an este aproximativaceeaşi", explică Radu Ionescu, directorul de asigurări auto alcompaniei Generali Asigurări.

Avantajul clienţilor cu leasing stă în faptul că aceştia nu potfi penalizaţi prin majorarea primei de asigurare în cazul în careînregistrează daune. Pe de altă parte, clienţii care au cumpărat cubanii jos pot beneficia de diverse promoţii la reînnoirea poliţelorîn fiecare an, pe care nu le pot accesa cei cu leasing.

"Dacă este să comparăm primele plătite pentru asigurarea înleasing şi cea în numerar, nu ştiu dacă ieşim exact la aceeaşisumă, dar sunt apropiate", susţine Gheorghe Grad, directorulgeneral al brokerului de asigurări SRBA.

Radu Ionescu afirmă că în cazul maşinilor cumpărate cu numerarprima scade destul de puţin în fiecare an, iar mulţi asigurătoricalculează preţul asigurării în funcţie de valoarea de nou, chiardacă maşina are o vechime de mai mulţi ani. Explicaţia vine tot dela asigurători: reparaţiile costă la fel atât în cazul unei maşininoi, cât şi în cazul uneia mai vechi.

"Variaţia de primă nu este foarte mare de la un an la altul, demaximum 10% într-o perioadă de cinci ani, de exemplu, deoarecereparaţiile costă la fel ca la o maşină nouă şi se aplică piese noiîn caz de daună."

Deşi prima se calculează luând în calcul valoarea de nou aautovehiculului, suma asigurată scade în fiecare an, astfel încâtîn cazul unei daune totale clientul să nu primească o despăgubiremai mare decât valoarea maşinii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO