Bănci și Asigurări

Grupul olandez ABN Amro pregateste ceva pentru piata romaneasca

21.07.2003, 00:00 13



ABN Amro Bank Romania, filiala din Romania a grupului olandez cu acelasi nume, si-a majorat capitalul social cu aproape 6,8 milioane de euro (274 miliarde lei), miscarea facuta fiind asociata, cel mai probabil, cu o viitoare expansiune pe piata romaneasca.



Majorarea de capital - desi raportata in mai - nu a avut nici o legatura cu noile norme de capital social minim impuse de Banca Nationala (la 31 mai 2003 toate bancile trebuiau sa aiba un capital social minim de 350 mld lei), intrucat la sfarsitul anului trecut, potrivit datelor oficiale ale BNR, ABN Romania avea deja un capital social de 466,2 mld. lei (13,3 mil. euro).



Contactata de Ziarul Financiar, conducerea de la Bucuresti nu a dorit sa ofere in acest moment detalii despre aceasta majorare, singura mentiune facuta fiind ca informatii suplimentare vor fi facute publice in viitorul apropiat.



Si in 2002 ABN Amro Bank Romania a raportat o crestere a capitalului social - de la 306,2 miliarde de lei la 466,2 miliarde de lei.



ABN Amro detine in acest moment, cu o cota de piata dupa active de 5,1%, un loc 4 in topul bancilor de pe piata romaneasca, ea fiind devansata de BCR, BRD si CEC. La 31 decembrie 2002 activele totale raportate erau de 688,5 milioane de euro.



Banca olandeza a fost printre putinele banci care a anuntat inca de la inceput, si care pe parcurs - cel putin pana acum - nu s-a razgandit, ca nu este interesata de piata de retail, de lucrul cu persoanele fizice. Marea parte a banilor au venit din afacerile incheiate la nivel de corporate, dar si din activitatile de trezorerie -ABN fiind una dintre cele mai active banci pe piata valutara, monetara si a titlurilor de stat.



Cu toate acestea, reteaua teritoriala - de 16 sucursale in prezent - i-ar putea permite fara probleme sa-si incerce norocul si pe piata de retail si asta mai ales in contextul in care banci puternice dar cu retele mult mai mici (ca de exemplu Citibank, HVB sau UniCredit) nu se dau inlaturi de la a anunta sau chiar trece la strategii de retail. Studiile de piata arata ca retailul va fi unul dintre campurile de batalie in urmatorii ani.



La inceputul anului, presedintele bancii, Hank Mulder, spunea ca de anul acestea va incepe sa se analizeze si posibilitatea oferirii unor servicii de "private-banking" pentru persoanele fizice cu bani, dar si ca ABN vrea sa aduca in Romania unul din fondurile sale de investitii pentru a oferi si clientilor de aici posibilitatea unor investitii in strainatate.



ABN Amro Romania nu a facut publice rezultatele financiare pe anul 2002. In 2001 profitul net a fost de 34 milioane de dolari. oana.nuta@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO