ING Asigurări, cea mai mare companie din piaţa asigurărilor de viaţă, a subscris anul trecut prime de 614 mil. lei (140 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de 2013, pe fondul interesului clienţilor pentru poliţele cu componentă investiţională (unit-linked).
Asigurările unit-linked au reprezentant 35% din contractele noi în 2014 faţă de 25% în 2013 şi au ajuns să reprezinte jumătate din numărul contractelor aflate în vigoare.
„Remarcăm revenirea interesului clienţilor pentru produsele unit-linked şi, în particular, pentru contractele cu primă unică. Tendinţe pozitive au fost şi creşterea primei medii, dar şi scăderea numărului de clienţi care renunţă la asigurare“, a declarat Marius Popescu, directorul general al ING Asigurări.
Prima brută medie pentru contractele încheiate anul trecut a fost de 1.700 de lei, în creştere cu 10%. Cheltuielile cu indemnizaţiile plătite au însumat 126 de milioane de lei, cu 3% mai mult faţă de 2013. Circa 80% au fost beneficii plătite pentru contracte ajunse la maturitate.
ING Asigurări a încheiat anul cu un profit brut de 31 mil. lei (7 mil. euro), de două ori peste nivelul înregistrat în 2013, respectiv 12,5 mil. lei. Asigurătorul a explicat creşterea profitului prin diminuarea volumului de investiţii, pe fondul finalizării unor proiecte.