Bănci și Asigurări

Intesa Sanpaolo: Pe piata nu exista nimic de cumparat

Intesa Sanpaolo: Pe piata nu exista nimic de cumparat

Corrado Passera, CEO al Intesa Sanpaolo: Ma astept ca unii dintre jucatorii prezenti in 'Noua Europa' sa-si mai schimbe strategiile si astfel ar putea aparea o oportunitate pentru noi.

15.01.2008, 18:02 37

Pe piata bancara din Romania nu exista nimic de cumparat pe masa, considera Corrado Passera, directorul executiv (CEO) al grupului italian Intesa Sanpaolo, al treilea din zona euro ca valoare a capitalizarii de piata.
El spune ca, deocamdata, strategia privind Romania vizeaza consolidarea operatiunilor existente, respectiv pe cele ale Sanpaolo IMI Romania si CR Firenze Romania, ramanand in asteptarea unei oportunitati in eventualitatea in care unul dintre jucatorii prezenti pe piata ar hotari sa se retraga.
Intesa s-a numarat printre bancile internationale care au concurat in 2005 pentru preluarea BCR.
"Deocamdata nu sunt tinte pentru o achizitie. Cred ca a fost intelept din partea noastra ca am limitat pretul pe care am fost dispusi sa-l oferim pentru BCR pentru ca pretul constituie un criteriu important pentru noi si il avem in vedere tot timpul. Acum ne multumim sa fim prezenti pe piata, integram afacerile pe care le avem si incercam sa le crestem cat de mult putem. Ma astept ca unii dintre jucatorii prezenti in 'Noua Europa' sa-si mai schimbe strategiile si astfel ar putea aparea o oportunitate pentru noi, pentru ca suntem hotarati sa ramanem in Romania", a comentat Corrado Passera pentru ZF. El spune ca piata romaneasca va continua sa fie atractiva atat pentru intreprinzatori, cat si ca varianta de outsourcing. "Vom gasi variante de crestere si vom sta pe piata chiar daca nu vom avea o afacere prea mare".
Giovanni Boccolini, seful diviziei care supervizeaza filialele din afara Italiei, afirma ca Intesa Sanpaolo nu are obiective ambitioase in privinta cotei de piata, in conditiile in care noua strategie de crestere porneste de la o baza de doar 1%.
"Nu putem tinti spre o cota mare la nivel de tara. Ceea ce vom face va fi sa ne concentram pe anumite zone, iar in acelea intentionam sa atingem o cota de piata de 6-7% in urmatorii trei ani, aceasta insemnand ca vom investi mult in extinderea retelei de unitati", a declarat Boccolini. Un prim pas al noii strategii va fi schimbarea numelui si a imaginii bancii.
"Pana in septembrie intentionam sa incheiem proiectul de schimbare a numelui in Intesa Sanpaolo Romania", a declarat Nicola Calabro, directorul general al filialei din Romania.
El spune ca banca are in prezent 50 de unitati, iar in 2009 va trece de 100. De asemenea, spera ca in cursul acestui an sa fie clarificate problemele legate de fuziunea pe plan local cu CR Firenze Romania, care ii va aduce inca 10 unitati in Bucuresti, unde prezenta este printre cele mai slabe. "Din primavara vom lansa o campanie puternica de comunicare, in conditiile in care brandul nostru era oricum putin cunoscut pe piata. Obiectivul nostru este sa ajungem sa fim recunoscuti de clienti ca furnizori ai unor servicii de calitate ridicata".
Riccardo Parasporo, director general adjunct, afirma ca sunt in lucru mai multe produse noi, incepand cu facilitati de cont curent, cu sprijinul unor echipe de experti din grupul Intesa.
La sfarsitul lunii septembrie 2007, filiala din Romania avea active de doar 379 mil. euro, circa 45.000 de clienti, credite in sold de 286 mil. euro si depozite de 175 mil. euro. Boccolini o caracterizeaza drept o banca de nisa, concentrata pana acum pe IMM-uri, dar cu ambitii pe retail.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO