Bănci și Asigurări

UniCredit ataca in sfarsit piata creditului de consum

07.07.2005, 19:22 15

UniCredit continua ofensiva pe piata de retail cu lansarea unui credit de consum, dupa ce anul trecut a introdus in portofoliu doua produse de finantare in domeniul imobiliar. Banca a lansat, sub denumirea Creditinstant, un produs prin care ofera finantari de pana la 70.000 de lei noi.

Valoarea creditului variaza intre trei mii si 70.000 de lei noi (respectiv o mie pana la 20.000 de euro), plafonul de imprumutare fiind stabilit in functie de veniturile clientului. Dobanda solicitata este de 9% pentru imprumuturile in euro, respectiv 14% pe an pentru cele in lei.

"UniCredit Romania continua strategia de crestere organica pe piata romaneasca, atat prin extinderea retelei nationale, cat si prin completarea ofertei bancii cu produse si servicii competitive, care sa raspunda cerintelor pietei. Imprumutul Creditinstant poate fi folosit pentru satisfacerea oricaror nevoi financiare", a declarat Alina Pascu, vicepresedinte si director al Departamentului de Retail al bancii.

UniCredit doreste sa-si individualizeze produsul prin oferirea, la contractarea acestui imprumut, a unei polite de asigurare de viata gratuite (pentru creditele mai mari de cinci mii de euro). In plus, rambursarea anticipata a creditului este gratuita, iar clientul este asistat pe intreaga perioada de un asistent personal (personal banker).

Imprumutul trebuie rambursat insa in maximum cinci ani, ceea ce limiteaza accesul la credite de valoare ridicata, rata lunara de rambursat depasind limitele impuse de banca centrala. Mai multe banci au optat, in acest context, la prelungirea termenului de rambursare pana la 20 de ani, marind astfel accesibilitatea finantarilor de mare valoare.

In functie de valoarea creditului, banca solicita garantarea prin cesionarea veniturilor, ajungandu-se pana la aducerea de garantii imobiliare. La stabilirea plafonului de indatorare, UniCredit ia in calcul si veniturile familiei.

Prin acest credit banca pare ca se adreseaza in special celor cu venituri peste medie. Pentru a se calificat la un astfel de credit, clientii trebuie sa demonstreze un venitu lunar net de minimum 250 de euro.

UniCredit Romania este filiala locala a unuia dintre cele mai importante grupuri italiene financiare, care detine o pozitie semnificativa pe piata europeana, mai ales pe segmentul de retail. Intrarea UniCredit pe piata locala a creat emotie celorlalti jucatori de pe segmentul de retail. Pana in prezent banca s-a concentrat insa pe expansiunea retelei teritoriale, fara a lansa o ofensiva agresiva asupra pietei. In portofoliul de produse destinate clientilor persoane fizice se mai afla si trei pachete de carduri, de debit si de credit, care au atasate servicii non-bancare.

Grupul isi exprimase anterior intentia de a participa la privatizarea Bancii Comerciale Romane (BCR), liderul sistemului bancar local. UniCredit a anuntat insa recent fuziunea cu HVB, al doilea grup financiar german, prezent, de asemenea, pe piata romaneasca. Potrivit unor surse bancare, UniCredit a renuntat la participarea la procesul de privatizare a BCR, datorita efortului financiar important presupus de aceasta fuziune. Pe piata locala va aparea astfel o noua banca, cu active de 2,5 miliarde de euro, dupa ce HVB Romania va incheia fuziunea anuntata anterior cu Banca Tiriac.

UniCredit Romania detinea la sfarsitul primului trimestru active totale in valoare de 1.550 de milioane de lei noi (aproximativ 430 mil. euro), in crestere cu 84% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO