Burse - Fonduri mutuale

Alro Slatina merge pe pierdere

Mediafax Foto

Mediafax Foto

Autor: Emil Popescu

14.11.2013, 21:03 391

Producătorul de aluminiu Alro Slatina (ALR) a înre­gis­trat în primele nouă luni pierderi ajustate de 21 mi­lioa­ne de lei (4,76 mil. euro), faţă de un profit de 83 mil. lei în aceeaşi pe­rioadă a anului 2012, şi afaceri de 1,55 mld. lei (352 mil. euro), în scădere cu 11%, de la 1,74 mld. lei, rezultate influen­ţate de reducerea preţului aluminiului şi majorarea taxelor.

„Rezultatele financiare continuă să fie afectate semni­fi­ca­tiv de criza cu care se confruntă piaţa internaţională a alu­mi­niului şi de ecotaxele locale. (...) Vom continua strategia de dez­voltare pe termen lung, axată, în principal, pe produsele cu valoare adăugată mare şi suntem în permanenţă pre­gătiţi să luăm toate măsurile necesare pentru a ne proteja ope­ra­ţiu­nile“, a declarat într-un co­mu­nicat preşedintele consiliului de ad­ministraţie al Alro, Marian Năstase.

Profitul/pierderea net(ă) ajus­tat(ă) reprezintă pro­fitul/pier­derea net(ă) a com­pa­niei, plus/minus depre­cierea acti­velor fixe, plus/mi­nus pier­derile/câştigurile din instru­men­te financiare deri­vate care nu se califică pentru contabilitatea de acoperire, plus/minus impozitul pe profit amânat.

Vânzările de aluminiu primar au rămas la un nivel similar cu cel din primele nouă luni ale anului 2012, respectiv la apro­ximativ 107.000 de tone, în timp ce vânzările de aluminiu pro­cesat au crescut la 53.400 de tone, în primele nouă luni ale anului 2013, de la 48.400 de tone în perioada similară din 2012. Creşterea totală a producţiei de aluminiu procesat a fost de 10% în primele trei trimestre ale anului 2013.

Această creş­tere nu s-a reflectat în valoarea vânzărilor, deoarece preţul aluminiului pe Bursa de Metale de la Londra a con­ti­nuat să scadă semnificativ şi pe parcursul anului 2013, atin­gând un nivel mediu de 1.871 dolari/tonă, în primele nouă luni ale anului 2013, faţă de un nivel mediu de 2.025 dolari/tonă în perioada similara a anului 2012, precizează compania.

Alro a continuat să se confrunte şi cu „factori locali adverşi, care nu pot fi controlaţi de către companie“, respectiv supracompensarea sectorului de energie regenerabilă, potrivit producătorului de aluminiu deţinut de grupul Vimetco.

Prin urmare, costul vânzărilor a crescut cu 23,8 milioane de lei, în primele nouă luni ale anului 2013, în comparaţie cu perioada similară din 2012, în principal din cauza majorării semnificative a taxelor cu energia (certificate verzi şi taxa de cogenerare). Cota anuală pentru certificate verzi a fost de până la 0,191 CV/MWh, faţă de 0,1188 CV/MWh în primele nouă luni ale anului 2012.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 15.11.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO