Business Construct

Termen nou: Pasajul Basarab, gata in noiembrie

Termen nou: Pasajul Basarab, gata in noiembrie
26.04.2010, 16:42 45

Fluidizarea traficului ramane principala preocupare a Primarieigenerale si in 2010, cei mai multi bani din bugetul de investitiial Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), aprobatrecent de consilieri, indreptandu-se catre Pasajul Basarab.

Acest proiect, care ar fi trebuit finalizat in martie 2010, vaprimi 215 milioane lei (40 mil. euro), din bugetul CGMB, urmand cain anul 2011 sa fie alocate alte 139 de milioane de lei, care voracoperi lucrarile derulate in lunile octombrie-noiembrie 2010.

"Lucrarile la Pasajul Basarab vor fi finalizate in lunanoiembrie, cand urmeaza sa fie primita si ultima factura de laconstructori, care va fi platita in termen de 60-90 de zile. Dinaceasta cauza, apare o suma alocata si in 2011, insa lucrarile vorfi terminate anul acesta. La 15 septembrie vor fi incheiate silucrarile la nivelul solului, in zonele in care circulatia esteblocata sau deviata", sustine Madalin Dumitru, directorul Directieide Infrastructura din Capitala. El afirma ca incepand din octombrievor fi facute incercari la podul hobanat (pe cabluri) peste caleaferata. "Sunt 62 de hobane, care vor fi supuse fiecare la treiincercari in fiecare zi".

Pe langa Pasajul Basarab, anul acesta primaria va finalizamodernizarea strazii Tunari, supralargirea strazii Nitu Vasile, astrazii Constantin Brancoveanu si strapungerea 1 Mai-DrumulSarii.

Pentru lucrarile la strapungerea Buzesti - Berzei sunt alocate90 de milioane lei (22 de milioane de euro), pentru supralargireaPipera si penetratia bulevardul Timisoara, cate 60 de milioane delei (15 mil. euro) si pentru reabilitarea strazii Tunari, peste 10milioane de euro.

Totalul investitiilor CGMB din 2010 este de 717 milioane de lei(180 milioane de euro), sub bugetul de anul trecut, cand s-aualocat 874 milioane lei (peste 200 de milioane de euro) pentruinvestitii.

Din totalul bugetului de anul trecut au fost cheltuiti doar 550de milioane de lei, pentru ca foarte multe licitatii au fostblocate de contestatii.

"Bugetul este insuficient pentru investitii in 2010, insa putemspera ca anul viitor sa avem mai multi bani, pentru ca am depusproiecte pentru atragerea de fonduri structurale. In plus, vomincepe procesele de expropriere la mai multe proiecte deinfrastructura", afirma Dumitru.

Desi proiectele de mai sus sunt premiantele alocarilor dinbugetul de investitii, ele au primit totusi putini bani si nu ausanse sa fie finalizate in 2010.

Primaria a alocat extrem de putini bani pentru strapungereaBuzesti-Berzei-Uranus, care primeste doar 90 de milioane de lei dinnecesarul de 634 de milioane de lei, pentru supralargirea soseleiPipera, care va primi doar 60 mil. lei din 268 de milioane lei saupentru penetratia bulevardul Timisoara care primeste 60 de milioanede lei din totalul de 160 de milioane de lei.

Madalin Dumitru spunea recent ca in urmatorii trei ani traficuldin Bucuresti va fi mult mai fluid pentru ca vor fi finalizatelucrarile la peste 10 pasaje si strapungeri, care vor inchideinelul central.

Printre acestea se numara pasajele Doamna Ghica - bulevardulChisinau, Andronache - Stefanesti si Pasajul Petricani, precum sistrapungerile Liviu Rebreanu - 1 Decembrie, Ghencea - Domnesti,Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, Buzesti-Berzei-Uranus sistrapungerile catre autostrazile A1 si A2. Insa niciunul dintreaceste proiecte nu va fi finalizat anul acesta, iar Capitala va fiin continuare sufocata de lucrari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO