Business Construct

Un nou lider în bricolaj

Un nou lider în bricolaj

Dragoş Pavăl, preşedintele reţelei Dedeman: Suntem români şi cunoaştem mai bine piaţa.

27.03.2011, 23:30 100

Reţeaua de bricolaj Dedeman, dezvoltată de fraţii Adrian şiDragoş Pavăl din Bacău, a înregistrat anul trecut o cifră deafaceri de 360 de milioane de euro, în creştere cu 42%, devenindnoul lider al pieţei de profil, potrivit estimărilor ZF.

Băcăuanii au reuşit astfel să devanseze principalul competitor- germanii de la Praktiker - şi să mărească avansul faţă de rivaliide la Bricostore, BauMax, OBI şi Hornbach, piaţa de bricolaj,estimată la 1,5-2 miliarde de euro, fiind una dintre puţinele încare jucătorii locali mai ţin piept multinaţionalelor.

"Suntem români şi cunoaştem mai bine piaţa", a spus DragoşPavăl, preşe­dintele companiei, în ziua în care a anun­ţatrezultatele companiei, prezent fiind la deschiderea unui noumagazin, în Cluj, cu numărul 22 în reţea.

Creşterea Dedeman vine după ce Pavăl a continuat să investeascăîn ultimii doi ani, inaugurând câte un magazin la fiecare două-treiluni.

Anul trecut a deschis cinci unităţi, iar în acest an procesul deextindere ar putea fi chiar mai intens: compania a deschis deja unmagazin la Cluj, în urma unei investiţii de 16 milioane de euro, înluna aprilie este programată o nouă inaugurare, la Severin, iarpână la sfârşitul anului ar mai putea fi deschise alte cincimagazine.

Principalii competitori ai Dedeman - germanii de la Praktiker şifrancezii de la Bricostore - au înregistrat scăderi în ceea cepriveşte cifra de afaceri ca urmare a îngheţării aproape totale ainvestiţiilor în extindere în ultimii ani.

Bricostore a anunţat pentru întregul an 2010 vânzări de circa140 de milioane de euro, în timp ce veniturile din vânzări anunţatede Praktiker pentru primele nouă luni ale anului trecut au fost de153,6 milioane de euro.

Ca urmare a inaugurării de la Cluj, unde au fost angajaţi 230 deoameni, Dedeman a ajuns la aproximativ 4.300 de angajaţi şi osuprafaţă de vânzare de 216.000 de metri pătraţi, magazinul dinCluj având o suprafaţă de 16.000 de metri pătraţi.

O miză importantă pentru Dedeman va fi şi bătălia pe Bucureşti,unde compania deţine în prezent doar două magazine, în Berceni şipe Valea Cascadelor, în timp ce alţi competitori acoperă mai binepiaţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO