Business Hi-Tech

Afacerile hard-core n-au auzit de recesiunea dotcom

21.08.2001, 00:00 15



O vizita la birourile grupului media Milcap din Barcelona da la iveala niste imagini familiare: screensavere animate cu catelusi si printuri de corectura ale paginilor urmatorului numar de revista imprastiate peste tot.

Unii angajati studiaza cu atentie fotografii porno, iar altii urmaresc clipuri full-screen pe un site Internet broadband, clipuri in care cateva trupuri goale se zbenguie pe o plaja. ai nu sta nimeni sa li se uite peste umar si sa-i admonesteze.

Milcap este cea mai importanta companie a Private Media Group Inc., unul dintre liderii mondiali din domeniul productiilor porno hard-core, listat pe piata americana NASDAQ. Cum Private este deja un nume binecunoscut, inclus in oferta standurilor de ziare din Europa, presedintele firmei, Berth Milton Jr., doreste sa atraga investitori europeni in afacere, planuind deja o a doua listare pentru luna octombrie, de data aceasta pe piata bursiera din Germania.

Veniturile obtinute de pe urma ofertei publice, preconizate a atinge 100 de milioane de euro (91,3 milioane de dolari) vor fi directionate spre extinderea agresiva a companiei pe piata extrem de profitabila din SUA, extindere care a dus la transformarea firmei dintr-o simpla revista, la imperiul multimedia de astazi, care cuprinde patru reviste, 35 de site-uri web, circa 400 de filme, magazine virtuale, o linie de articole de imbracaminte si contracte de difuzare pe trei continente.

Reteta de succes a grupului Private s-a dovedit pana acum imuna la recesiune, intr-o lume in care cererea de pornografie hard-core este in crestere, dovedindu-se atractiva pentru investitori. Profiturile pe primele sase luni se cifreaza la 4,8 milioane de dolari la o cifra de afaceri de 16,6 milioane, iar vanzarile celor mai profitabile produse (DVD-uri, Internet si difuzare la televiziune) s-au dublat, ajungand la 9,2 milioane de dolari, chiar daca vanzarile de reviste s-au mentinut la acelasi nivel.

De-a lungul timpului, Private a reusit sa adune o colectie impresionanta de filme si peste 2 milioane de fotografii, oferite astazi publicului pe diferite platforme de distributie, ca: DVD, internet, televiziune cu plata per vizionare, ceea ce nu implica aproape nici un cost si duce la profituri mari.

Dintre toate aceastea, internetul se dovedeste cel mai profitabil sector, noul site lansat de companie, privatespeed.com avand un mare potential in acest sens, publicul fiind dispus sa plateasca taxa de 45 de dolari pentru a viziona de 360 de minute de hard-core. In plus Private mai are contracte de distributie cu Playboy TV in SUA, cu British Sky Broadcasting PLC in Marea Britanie, cu Pramer (detinut de Liberty Media Corp) pentru America Latina si cu Wizja TV in Polonia.

Strategia de dezvoltare grupului tinteste in special piata din Statele Unite, unde Private este o marca aproape necunoscuta.

Daca primele sale incercari de a gasi distribuitori pe piata americana s-au lovit de prejudecati, cum ar fi refuzul publicului american de a vedea altceva decat americance pe post de protagoniste ale filmelor porno, deschiderea Europei de Est, locul de provenienta al actritelor Private, multe dintre ele nume mari ale domeniului, a dus la o deschidere mai mare a americanilor spre filme porno straine.

In mai anul acesta, Private a cumparat un distribuitor american infiintand Private North America, capul de pod al extinderii sale in regiune, iar planurile sale includ si aliante cu Penthouse si Playboy pentru producerea si distribuirea de programe, promovarea marcii prin magazine virtuale, articole de imbracaminte si chiar printr-o bautura energizanta, plus acorduri cu portalurile de internet Ya.Com si prisa.com care sa duca la cresterea traficului catre private.com.

Ce spune Berth Milton Jr. despre toate acestea? "Private a fost dintotdeauna sinonim cu sexul, iar sexul se va cere intotdeauna. Cred ca noi suntem o dovada clara a ceea ce s-a crezut ca poate deveni Internetul."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO