Business Hi-Tech

Cat valoreaza Ionescu de la marketing?

23.06.2003, 00:00 21

Valoarea unei companii nu este data numai de cate produse vinde, cati bani ii intra in cont, cati clienti are sau de cotatia la bursa.
In proportie de 30%, valoarea unei intreprinderi este formata de asa-numitele bunuri intangibile, spun analistii. Multi manageri accepta deja ideea ca eficienta companiei creste daca gestionarea resurselor sau a activitatilor de marketing se face automat prin solutii software specializate. Insa putini cunosc ca si valorile intangibile pot fi supuse la aceluiasi regim.
Integrator, companie romaneasca specializata in furnizarea de servicii si solutii pentru business management, a prezentat la conferinta anuala a Forumului Electronic pentru e-business (EEMA), aplicatia SPID, care gestioneaza tocmai bunurile intangibile ale unei companii, cum ar fi know-how-ul si competentele.SPID organizeaza bunurile intangibile pe centre de valori. In cazul unei firme de consultanta, spre exemplu, un centru de valoare poate fi experienta pe care un anumit consultant o are intr-un domeniu. In cazul unei publicatii, un centru de valoare poate fi un jurnalist specializat in anchete sociale si a cãrui semnãturã este credibila si respectata.  In sens mai general, un centru de valoare poate fi si un parteneriat intre doua companii in care schimbul nu este numai material (produse sau bani) ci aduce si  avantaje concurentiale, schimb de experienta, colaborare pentru controlul pietei, a etc.O data fixate centrele de valori, softul le clasifica in functie de domeniu. Astfel, SPID delimiteaza centrele de valori utilizate intern pentru producerea unui avantaj competitiv (proiecte interne, metode, metodologii, proceduri de lucru) de cele folosite extern pentru crearea imaginii firmei si de cele care intra in bunurile comercializate.Pentru administra eficienta a acestor bunuri intangibile - centrele de valori - , aplicatia dezvoltata de Integrator le organizeaza exact ca intr-o balanta contabila. Balanta include atat centrele de valori identificate (organizate pe conturi cu intrari si iesiri) cat si unitatile de masura ale acestora (euro, unitati de valoare etc).Spre exemplu, in cazul organizarii unui seminar, valoarea intangibila trecuta in balanta la rubrica “in” este know-how-ul utilizat de echipa pentru pregatirea prezentarilor. Unitatea de masura poate fi euro si se calculeaza in functie de numarul de zile ce i-au fost necesare fiecarui membru al echipei sa isi pregateasca participarea la seminar. Totalul este valoarea care se trece in balanta la “intrari”. “Iesirile” pot fi si ele cuantificate daca in urma seminarului compania incheie parteneriate soldate cu vanzarea de produse sau servicii sau primeste know-how de la ceilalti participanti la eveniment.Sistemul  SPID pentru gestiunea valorilor intangibile in cadrul unei companii poate fi considerat un sistem contabil care poate merge in paralel cu cel traditional si care ofera managerilor o imagine clara asupra multor factori care pot influenta afacerea. Factori care in imensa majoritate a cazurilor sunt analizati nesistematic.Solutia poate fi utilizata de catre managerii oricarui tip de companie si este in curs de implementare in Romania la o firma care activeaza in industria chimica. iuliana.susanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24