Business Hi-Tech

Ce spun recruiterii despre demersul Google: fie nu e un job real, fie headhunterii nu au reuşit să găsească un candidat bun

09.08.2010, 23:58 43

Recruiterii sunt surprinşi de modalitatea de recrutare aleasă deGoogle pentru poziţia de country manager, întrucât companiile mariapelează, de regulă, la firme de headhunting atunci când au nevoiede candidaţi pentru poziţii de top management.
Pe de altă parte, încă de anul trecut o parte din angajatorii carefăceau recrutări la nivel executiv au început să foloseascăsite-urile de recrutare sau ziarele generaliste, în încercarea de aevita costurile pe care le implică firmele de recrutare sauheadhunting.
Compania Lugera & Makler, liderul pieţei locale de recrutare,cu afaceri de 21,5 milioane de euro anul trecut, nu a fostcontactată de Google până în prezent pentru recrutarea poziţiei decountry manager din România. Specialiştii spun însă că, de regulă,cei care iniţiază procesul de recrutare sunt recruiterii, care,prin networking, recomandări sau prin parteneriate ajung să lucrezecu marile corporaţii, şi nu invers.
"Modalitatea de recrutare ţine foarte mult de decizia fiecăreicompanii şi nu neapărat de bani. Probabil că Google a luat aceastădecizie pentru că activând în domeniul online, poate avea un filtrumai bun apelând la o modalitate de recrutare online", spune IulianaBadea, sales manager în cadrul Lugera& Makler.
Cel puţin 50 de companii şi-au schimbat directorii generali,country managerii sau angajaţii de pe poziţia de CEO în primajumătate a acestui an, iar majoritatea schimbărilor au avut loc îndomeniul IT, potrivit unor date centralizate de ZF. Companiile auînceput să folosească metode ieftine de recrutare pentru poziţii detop management, odată ce firmele de recrutare şi-au scăzut dintarife, iar cele de headhunting, care practică tarife de mii sauchiar de zeci de mii de euro au mai pierdut din clienţi. Totodată,surse din piaţă spun că o parte din headhunterii de pe piaţa localăau făcut rabat de la calitate în ultimii doi ani, ceea ce i-adeterminat pe unii angajatori să renunţe la serviciile lor.
"Sunt convins că Google a apelat şi la headhunteri, însă să nuuităm că firmele de headhunting nu pot duce întotdeauna o misiunepână la capăt. Probabil că există în România candidaţi pentruaceastă poziţie, dar lucrează în companii de talia IBM sau Oracle,unde le este deocamdată bine şi nu vor să facă o schimbare, dincauza situaţiei neclare de pe piaţă. Oamenii sunt mai reticenţi înceea ce priveşte schimbările de job în ultimul an", spune SorinRoibu, managing director în cadrul firmei de executive searchArthur Hunt.
George Butunoiu, managing partner al firmei cu acelaşi nume şi unuldintre cei mai cunoscuţi headhunteri din piaţă, este de părere căjobul postat pe site-ul de recrutare Bestjobs nu poate fireal.
"Nu cred că este un job real, pentru că nu are logică. Nu m-ar mirasă primească 100.000 de CV-uri pentru această poziţie, pentru cămulţi vor aplica. Companiile mari nu fac recrutări la nivel de topprin astfel de modalităţi", spune Butunoiu, care a adăugat că nuare o explicaţie pentru motivul pentru care Google şi-a postatanunţul de angajare şi pe site-ul propriu.
"Dacă fac acest lucru de doi ani (postează anunţul de recrutarepentru poziţia de country manager pe
site-uri - n. red.), înseamnă că vor să facă trafic, să-şi creeze obază de date, altă explicaţie nu găsesc", a mai spusButunoiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO