Business Hi-Tech

Ce spune americanul de la biroul Softwin din Silicon Valley despre strategia BitDefender

29.11.2007, 15:53 35

"Pana in 2010 vrem sa controlam 5% din piata totala anti-malware, atat pe segmentul consumer, cat si pe segmentul IMM", a declarat pentru ZF Beau Roberts, director global de marketing al BitDefender.
Malware-ul (Malicious software) - program sau fisier destinat atacarii sistemelor informatice - poate fi un virus, un worm, un cal troian sau un sistem spyware.
Conform unor estimari anterioare ale oficialilor companiei, cota BitDefender pe piata mondiala se apropie in prezent de 2%.
In luna octombrie, BitDefender a deschis o reprezentanta in orasul american Mountain View (California) din Silicon Valley, zona considerata centrul global al marilor jucatori din IT, precum Google, Yahoo!, Intel, AMD, HP, Apple, Adobe, Oracle. Dar aici se regasesc si competitorii directi ai BitDefender: Symantec, McAfee si Trend Micro.
Potrivit lui Roberts, strategia companiei pe termen lung este ca BitDefender sa devina un brand global, motiv pentru care a incheiat un contract cu agentia de marketing Crossbow, care se ocupa si de contul Yahoo!.
Atat interfata produselor companiei, cat si ambalajul acestora au beneficiat de un redesign, cheltuielile publicitare au crescut semnificativ, iar BitDefender intentioneaza sa intre si pe segmentul serviciilor online (SaaS / Software as a Service).
"In al doilea trimestru al anului viitor vom adauga functionalitati de back-up online produselor noastre adresate consumatorilor si segmentului IMM", a declarat Roberts.
El estimeaza ca serviciul va fi testat initial pe cateva piete in care BitDefender are o prezenta puternica, inclusiv in Romania.
"Aceasta este directia spre care se va indrepta BitDefender, prin solutii de back-up online, de gazduire de fisiere sau servicii gazduite de filtrare a e-mail-urilor", a spus reprezentantul companiei, adaugand ca SaaS este un segment vizat si de catre principalul rival Symantec, producatorul suitei Norton.
Potrivit lui Roberts, BitDefender se diferentiaza de competitorii sai printr-un sistem de detectie preventiva a atacurilor informatice, bazat pe un program de virtualizare si algoritmi eurtistici.
"Deschiderea biroului din Statele Unite nu va avea un impact imediat asupra vanzarilor companiei, spune Roberts.
"Ceea ce vom vedea pe termen scurt este cresterea numarului de contracte OEM (vanzarea de aplicatii software preinstalate pe sistemele unui producator hardware - n. red.)", a adaugat reprezentantul companiei, amintind si de parteneriatul cu IBM (International Business Machines) pe segmentul IMM.
El apreciaza ca prezenta companiei in Silicon Valley va juca un rol important in dezvoltarea BitDefender, care va avea acces mai usor la potentiali clienti si parteneri.
"Faptul ca ne putem intalni in cateva minute cu potentiali clienti este un lucru foarte important, care ne va ajuta sa ne crestem businessul pe retail si IMM in urmatorii doi ani", a spus Roberts, estimand ca BitDefender detine in prezent o cota de 1% pe piata solutiilor de securitate din Statele Unite.
"Cred ca suntem inca un brand de nisa. BitDefender nu este cunoscut unui numar foarte mare de americani, insa clientii nostri percep produsele ca fiind o solutie high-end, adresata in special utilizatorilor experimentati", a declarat Roberts.
Politica preturilor practicata in Statele Unite este mai agresiva in segmentul retail, produsele principale ale companiei (Total Security, Internet Security si AntiVirus) fiind cu pana la 21 de dolari (circa 50 de lei) mai ieftine decat pe piata locala.
Biroul BitDefender din Statele Unite are in prezent opt angajati, iar Roberts estimeaza ca vor fi 15-20 pana la sfarsitul anului viitor.
El a precizat ca prezenta in Silicon Valley i-a permis sa atraga oameni in pozitii de conducere de la competitori.
Atat Roberts, cat si Dianne Ferry, directorul de programe de marketing, au lucrat in trecut la McAfee si Trend Micro.
"Majoritatea angajarilor in Silicon Valley se realizeaza prin 'networking'", subliniaza Roberts.
In ceea ce priveste extinderea numarului de angajati, reprezentantul BitDefender a spus ca nu se va limita numai la americani.
"Majoritatea vor fi recrutati pe plan local, insa vom coopta si cativa oameni care lucreaza in prezent pentru biroul din Romania", a declarat Roberts, precizand ca au fost deja angajati romani care si-au exprimat dorinta de a lucra la sediul din Mountain View.

Beau Roberts, directorul global de marketing al BitDefender: Deschiderea biroului din Statele Unite nu va avea un impact imediat asupra vanzarilor companiei. Ceea ce vom vedea pe termen scurt este cresterea numarului de contracte OEM.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO