Business Hi-Tech

Dell vinde computere de 3 mil. $ cu ajutorul Twitter, dar reteaua sociala la moda nu castiga nimic

Dell vinde computere de 3 mil. $ cu ajutorul Twitter, dar reteaua sociala la moda nu castiga nimic

Compania condusa de Michael Dell sustine ca a avut de castigat de pe urma Twitter (FOTO: Reuters)

14.06.2009, 17:48 19

In timp ce compania sociala media Twitter se chinuie inca sa gaseasca un model de business din care sa scoata bani, serviciile oferite de reteaua sociala au ajutat compania Dell, cel de-al doilea producator mondial de PC-uri, sa inregistreze vanzari de milioane de dolari, scrie presa internationala.

Reprezentantii Dell au declarat ca au inregistrat vanzari de 3 mil. dolari generate de utilizatorii Twitter care s-au abonat la stirile oferite de companie. Utilizatorii au accesat paginile web listate de oficialii Dell pe Twitter pentru a cumpara produse.
Al doilea producator mondial de PC-uri, care s-a inscris pe Twitter in urma cu aproximativ doi ani si care urmareste vanzarile cu un soft propriu, sustine ca a inregistrat vanzari de peste un milion de dolari in ultimele sase luni. Compania a raportat castiguri totale de 12,3 mld. dolari in primul trimestru al acestui an.
"Acest lucru are o tendinta de crestere si la asta ne asteptam in continuare", a declarat Lionel Menchaca, persoana care administreaza unul din blogurile companiei Dell. Producatorul de PC-uri a devenit unul dintre primele exemple publice cu privire la modalitatea in care companiile pot profita de pe urma serviciului oferit de Twitter. Compania sociala media nu taxeaza companiile pentru astfel de beneficii, insa nu inlatura aceasta posibilitate pentru viitor. "Pentru moment, viitorul acestui tip de activitate ramane necunoscut", a declarat Jenna Sampson, purtatoarea de cuvant a firmei Twitter. "Insa, in timp ce reteaua sociala se extinde, compania va aloca mai multe resurse profitabilitatii", a adaugat ea.
Allen Weiner, analist al firmei de cercetare Gartner, este de parere ca un asemenea succes financiar precum cel al Dell ar putea deveni un model de business pentru Twitter.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO