Business Hi-Tech

Ducarroz, Orange: Nu ofertele cu apeluri şi SMS-uri nelimitate vor schimba piaţa

Ducarroz, Orange: Nu ofertele cu apeluri şi SMS-uri...

Autor: Adrian Seceleanu

22.12.2012, 18:16 4537

Operatorii de telefonie mobilă din România vor lansa la un moment dat, la fel ca pe alte pieţe din lume, oferte care vor include apeluri şi SMS-uri nelimitate către orice reţele, însă aceste pachete nu vor produce migraţii masive ale clienţilor între furnizorii de servicii de comunicaţii, spune într-un interviu pentru ZF Julien Ducarroz, directorul comercial al Orange, liderul pieţei locale de telefonie mobilă.

"Într-o zi sau alta, ca pe orice piaţă din lume se va întâmpla - vor apărea şi la noi asemenea oferte. Dacă spun astăzi că aşa ceva nu se va întâmpla niciodată într-un an de zile mi-aţi putea spune: iată, domnule Ducarroz, ce ai spus în ziar. Dar nu încurajez acest lucru pentru că, vorbind onest, astăzi nu cred că asemenea oferte sunt relevante pentru clienţi. Este vorba de comunicare, nu de o nevoie a clienţilor. Astăzi, ştim cu toţii că ofertele de pe piaţă sunt peste ceea ce solicită clienţii. Nu există cineva care ar câştiga astăzi un număr masiv de clienţi dacă ar spune: iată, totul este inclus. Dacă ar fi aşa, atunci unul dintre operatorii de pe piaţa locală ar fi numărul unu, şi în mod evident acel operator nu este. Un abonament cu un tarif lunar de peste 30 de euro pe lună nu este segmentul cel mai important al pieţei din România", a răspuns Ducarroz la o întrebare a ZF legată de momentul în care pe piaţă ar putea apărea oferte cu apeluri şi SMS-uri nelimitate, indiferent de reţea.

La un moment dat aceste oferte vor ajunge pe piaţă, spune Ducarroz, însă acestea nu vor provoca "emoţie" în România în condiţi­ile în care un client prepay poate avea mii de minute şi SMS-uri într-o reţea cu aproximativ 6 euro pe lună.

"Trebuie să înţelegeţi că pe alte pieţe occidentale lansarea abonamentelor cu acces nelimitat la apeluri sau SMS-uri a fost cu adevărat o deschidere pentru o creştere a utilizării serviciilor. Or, eu nu cred că reacţia ar fi aceeaşi în România, când ne uităm la cât de mult vorbesc oamenii la telefon, şi la ce oferte există pe piaţă, la ce varietate de oferte există. OK, va crea o dezvoltare a consumului, dar nu va crea aceeaşi deschidere ca pe alte pieţe."

 

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

 
 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO