Business Hi-Tech

eMag ţinteşte vânzări de 59 mil. € în al doilea semestru

Iulian Stanciu, director general eMag: „Evoluţia (…) din prima jumătate a anului 2010 se înscrie în previziunile noastre iniţiale, fiind impulsionată de lansarea de servicii, deschiderea de showroom-uri în principalele oraşe din ţară şi de diversificarea constantă a ofertei de produse“
27.07.2010, 23:35 278

Cel mai mare retailer IT&C de pe piaţa locală, eMag, aobţinut afaceri de 41 de milioane de euro în primele şase luni aleanului, în creştere cu 64 de procente comparativ cu aceeaşiperioadă a lui 2009, în condiţiile în care piaţa de retail online acrescut cu 30%, potrivit estimărilor companiei.

Directorul general al eMag Iulian Stanciu susţine că rezultatuls-a datorat în principal extinderii reţelei de showroom-uri şi aintroducerii unor servicii precum livrarea fără costuri ladomiciliu şi posibilitatea de a returna produsele în termen de 30de zile de achiziţie. În prezent, compania are cinci showroom-uriîn ţară, respectiv în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Ploieşti şiIaşi.

"Evoluţia (…) din prima jumătate a anului 2010 se înscrie înpreviziunile noastre iniţiale, fiind impulsionată de lansarea deservicii, deschiderea de showroom-uri în principalele oraşe dinţară şi de diversificarea constantă a ofertei de produse", adeclarat Stanciu, 34 de ani, care a venit la conducerea companieila începutul anului, după ce a părăsit funcţia de director generalal Asesoft Distribution, distribuitor de IT, care a preluat înaprilie 2009 pachetul majoritar de acţiuni al eMag.

Compania a ajuns numărul unu în retailul IT&C din Româniadupă ce principalii rivali ai companiei, Ultra Pro şi Depozitul decalculatoare - care aveau lanţuri de magazine în toată ţara, aufost loviţi în plin de criza de la finele anului 2008. ReţeauaUltra Pro a ieşit din business, în timp ce Depozitul deCalculatoare şi-a redus drastic reţeaua de magazine pentru a facefaţă prăbuşirii vânzărilor. Şi eMag a trecut printr-o perioadălimită, însă preluarea companiei de către Asesoft Distribution aechilibrat compania şi i-a permis să se dezvolte în acest an, pefondul creşterii numărului de utilizatori de internet şi alrezistenţei la criză al vânzărilor pentru produse precumlaptopurile, unde retailerul este numărul unu pe piaţa locală.Compania este avantajată şi de faptul că utilizatorii plătesc cunumerar, spunea Stanciu într-un interviu acordat recent ZF.

Numărul de clienţi ai serviciilor de internet de mare vitezăprin linii fixe a crescut de la un milion la finele anului 2006 laaproape trei milioane la finele anului trecut, potrivit datelor dela autoritatea de reglementare în comunicaţii.

Radu Apostolescu, unul dintre fondatori şi directorul demarketing al companiei, susţine că eMAG este unul dintre cele maivizitate site-uri de profil din România, cu peste 1 milion declienţi unici în fiecare lună şi cu o rată de conversie de 5%, ceeace reprezintă procentul vizitatorilor de pe site care devin clienţiai retailerului. Cele mai vizitate trei site-uri din România înluna iulie după numărul de clienţi unici sunt, conform SATI,hi5.com (4,1 de milioane de clienţi unici), trilulilu.ro (2,8milioane de clienţi unici) şi forum.softpedia.com (2,6 milioane declienţi unici).

Potrivit lui Radu Apostolescu, directorul de marketing alcompaniei, vânzările eMAG au crescut cu 20% după introducerea unorservicii precum livrarea gratuită a comenzilor şi posibilitateareturnării produsului în 30 de zile, în cazul în care clienţii nusunt mulţumiţi. Retailerul a încheiat în ultimul an mai multeparteneriate prin care oferă diferite produse de creditare precumrate online sau în showroom-uri prin EFG şi BRD şi rate fărădobândă pentru Card Avantaj, Euroline şi Bonus Card.

Segmentul care a înregistrat cele mai mari vânzări în primeleşase luni a fost cel al netbook-urilor, unde eMAG are o cotă depiaţă de 22% de la 8-10% în primul semestru al anului 2009, fiindcel mai mare vânzător de astfel de produse din România, potrivitdatelor companiei de cercetare GfK, citate de reprezentanţiiretailerului online. Iulian Stanciu declara pentru ZF la începutullunii că vânzările de PC-uri ale eMAG s-au triplat în primulsemestru.

"Ne-am concentrat mult pe creşterea vânzărilor pe televizoare,smartphone-uri, electrocasnice mici şi produse de îngrijirepersonală, iar cotele de piaţă obţinute reflectă foarte bine acestefort. Sunt creşteri şi de 10 ori ale vânzarilor faţă de anultrecut, cum ar fi segmentul televizoarelor, sau volume importantedupă 3 luni de la intrarea pe piaţă, precum electrocasnicele,produsele de îngrijire personală", a declarat Radu Apostolescu.

eMAG şi-a dublat, potrivit GfK, cota de piaţă pe segmentulechipamentelor foto-video, la 21%, şi are o cotă de 15 procente însegmentul imprimantelor. "Tendinţa de creştere s-a manifestat şi pedouă categorii de produse tot mai căutate de consumatori:smartphone şi televizoare LCD, cu o cotă de piaţă de 10%, respectiv8%", au declarat reprezentanţii eMAG.

"Pe smartphone-uri, eMag a ajuns în luna mai la 10% cotă depiaţă în România, conform Gfk, în condiţiile în care operatoriitelecom au avut 82%. Din vânzările de smartphone-uri ale eMag, 15%au reprezentat iPhone", a declarat Radu Apostolescu recent pentruZF. Anul trecut românii au cumpărat aproximativ patru milioane detelefoane, dintre care aproximativ 10% au fost smartphone-uri,potrivit estimărilor existente pe piaţă.

Cea mai mare comandă pe care eMAG a primit-o în prima jumătate aanului s-a ridicat la 600.000 de lei (140.000 de euro) şi a venitdin partea unei companii multinaţionale, a precizat RaduApostolescu. De asemenea, cea mai mare comandă plătită online cucardul a fost un sistem desktop Alienware, de peste 20.000 de lei(4.700 de euro), iar cel mai scump produs vândut de eMAG este unserver de 40.000 de lei (9.400 de euro).

Potrivit estimărilor eMAG, piaţa de retail online a înregistrato creştere cu aproximativ 30% în primul semestru al anului, în timpce întreg sectorul de retail IT&C, electronice şielectrocasnice a înregistrat o scădere de 10%.

"Estimăm o creştere uşoară a pieţei în a doua jumătate a anului,urmată de o evoluţie accelerată în următorii doi ani. Ca şi consumelectro-IT, suntem extrem de jos chiar şi faţă de ţările dinregiune, iar calmarea pieţei bombardate până acum de ştiri«senzaţionale» negative va duce la sporirea încrederii şi creştereaconsumului", susţine Iulian Stanciu.

Compania estimează afaceri de 100 de milioane de euro pentruacest an. Anul trecut eMAG a avut o cifră de afaceri de aproape 64de milioane de euro. Planurile de investiţii din 2010 includdeschiderea a cel puţin 3 showroom-uri cu acoperire geografică - unmodel care se estimeaza a fi la fel de eficient ca până acum (în2009 s-a tradus în vânzări de 25.000 de euro pe metru pătrat deshowroom). Ultimul showroom deschis de eMAG este cel de laTimişoara în aprilie.

Ce vinde bine eMAG

Potrivit companiei de cercetare GfK, eMAG are o cotă de piaţăde:

  • 22% pe segmentul netbook-urilor
  • 21% pe segmentul foto-video
  • 15% pe cel al imprimantelor
  • 10% pe segmentul smartphone-urilor
  • 8% pe categoria televizoarelor LCD

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO