Business Hi-Tech

Euro-GSM se extinde pentru a tine pasul cu piata de telefonie mobila

31.03.2005, 00:00 43

Conducerea companiei Euro-GSM, cel mai important dealer national Orange, si-a propus pentru 2005 depasirea "pragului psihologic" de 100 de milioane de dolari (circa 77 mil. euro) la nivelul cifrei de afaceri.


"Avand in vedere evolutia ascendenta a Euro-GSM din ultimii ani, ne bazam pe know-how-ul acumulat si pe potentialul acestui segment de piata. De asemenea, mizam pe extinderea retelei proprii de magazine", a declarat Silvia Fodor, administrator al Euro-GSM.


In ceea ce priveste reteaua de magazine, oficialul companiei spune ca in acest an vor fi deschise 21 de noi unitati - opt in Capitala, opt in Transilvania si inca cinci in zona de sud a tarii.


In conditiile in care investitia pentru deschiderea unui magazin variaza intre 30.000 si 50.000 de dolari, costurile totale vor trece de un milion de dolari.


Compania detine in prezent 74 de magazine.


"Rata de penetrare a telefoniei mobile ajunsese la sfarsitul anului 2004 la 47% la nivelul intregii tari, estimandu-se ca pana la sfarsitul acestui an va ajunge la 60%. Anul trecut am deschis opt magazine Euro-GSM", a mai adaugat Silvia Fodor.


Anul trecut Euro-GSM a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 130%, pana la 64 de milioane de dolari (aproximativ 52 de milioane de euro), conform oficialilor companiei. Clientii Euro-GSM se impart in prezent in doua categorii majore: retail - 75% si corporate - 25%, iar in planurile companiei pentru acest an intra si lansarea unor programe speciale adresate firmelor mici si mijlocii. Zonele in care veniturile populatiei sunt situate peste media nationala (Bucuresti, Transilvania) sunt si cele mai profitabile pentru dealerii de telecomunicatii datorita volumului mai mare de telefoane si accesorii vandute.


"Clientii din Transilvania sunt mai sensibili la raportul pret-calitate, fiind mai dispusi sa investeasca in performante tehnice si calitatea serviciilor. In acelasi timp, noi suntem, in mare masura, dependenti de promotiile si evenimentele organizate de producatorii telefoanelor mobile pe care le comercializam", a declarat Silvia Fodor.


Euro-GSM este importator oficial al unor renumite marci de telefoane si accesorii GSM (Sony Ericsson, Siemens, Motorola, Philips, Panasonic, Alcatel etc.).


Dealer-ul colaboreaza cu diverse retele sau firme din tara, prin care asigura distributia pentru o gama larga de repere: hipermarketurile Carrefour si Cora, distribuitorul IT&C Flamingo, diversi dealeri Orange si Connex.


Compania a intrat pe piata telecomunicatiilor in 1997, cand a deschis la Cluj-Napoca primul magazin specializat in telefonie mobila din Transilvania, avandu-i ca membri fondatori pe Silvia si Zsolt Fodor.


In prezent, compania are peste 350 de angajati.


Euro-GSM detine in prezent 20% din piata operatorului Orange - peste un milion de clienti - si 10% din piata de vanzari GSM din Romania.


Compania clujeana are o retea proprie de service, oferind servicii de buy-back si consultanta in alegerea terminalului in functie de bugete, branduri, modele sau performante tehnice.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO