Business Hi-Tech

Google dezvaluie identitatea utilizatorilor YouTube

07.07.2008, 20:21 24

Justitia americana a solicitat Google sa predea gigantului media Viacom informatiile cu privire la utilizatorii celui mai popular site de partajare video YouTube, scrie New York Times.
Ordinul judecatoresc a starnit ingrijorarea in randul utilizatorilor popularului site, dar si al organizatiilor de protectie a dreptului la intimitate. Ca raspuns, reprezentantii Google si Viacom au declarat doar ca spera sa gaseasca o modalitate de a proteja intimitatea celor ce viziteaza site-ul.
Oficialii Viacom au adaugat, de asemenea, ca informatiile obtinute se vor afla sub incidenta unei masuri legale ce restrictioneaza accesul si vor fi folosite doar in cadrul procesului intentat de Viacom Google referitor la incalcarea drepturilor de autor. Astfel, tribunalul californian care a judecat procesul a solicitat ca pentru fiecare film disponibil pe YouTube Viacom sa primeasca numele si adresa IP a computerului fiecarei persoane ce a vizualizat respectivul film, lucru ce a readus in actualitate ingrijorarile potrivit carora companiile web, precum Google, strang o cantitate uriasa de informatii ce pot fi folosite intr-un mod eronat sau ar putea fi accesate in mod neasteptat de terti.
Viacom nu va avea insa acces direct la datele puse la dispozitie de Google, iar acestea vor fi folosite doar in cadrul procesului prin care compania media solicita aceste date pentru a determina in ce masura popularitatea YouTube se datoreaza clipurilor protejate de drepturi de autor postate ilegal pe site. Chiar daca in multe cazuri experti IT au reusit sa coreleze adresa IP cu adresa fizica, reala a utilizatorului, oficialii Viacom si Google au argumentat ca doar adresele IP nu pot furniza cu certitudine identitatea reala a unui utilizator si detalii asupra activitatilor online ale acestuia.
Cantitatea de informatii ce intra sub incidenta hotararii judecatoresti este uriasa continand fiecare film vizualizat pe YouTube de la aparitia acestuia in 2005. Ca exemplu, doar in decursul lunii aprilie, 82 de milioane de persoane au accesat 4,1 miliarde de clipuri, potrivit datelor agentiei comScore. Oficialii celor doua companii au declarat ca au purtat discutii pentru gasirea unor noi modalitati de protectie a anonimatului utilizatorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO