Business Hi-Tech

Lenovo: Am fost prea optimisti cand am spus ca intram intr-un an in top 3 pe piata de laptopuri

Lenovo: Am fost prea optimisti cand am spus ca intram intr-un an in top 3 pe piata de laptopuri

Aurel Netin, director general al Lenovo Romania: Romania nu este o piata matura. Evolutia acesteia depinde foarte mult de proiecte guvernamentale mari care apar peste noapte.

30.09.2008, 20:06 53

Lenovo Romania, reprezentanta locala a celui de-al patrulea producator mondial de computere, apreciaza ca a avut asteptari prea optimiste atunci cand a anuntat in urma cu doi ani ca tinteste pana in 2008 un loc in primii trei jucatori de pe piata romaneasca de laptopuri.

"Ne aflam in prezent pe pozitia a patra. Am fost foarte optimist atunci cand am facut estimarile din 2006", a declarat Aurel Netin, directorul general al Lenovo Romania. Primii doi jucatori pe acest segment sunt Acer si Dell, potrivit estimarilor lui Mihai Guran, country manager al Dell Romania.
Perspectivele Lenovo pentru viitor nu sunt insa rezervate - "Odata cu lansarea unei noi game de computere portabile si debutul pe segmentul de servere intentionam sa fim mai agresivi pe un segment de piata pe care nu am fost foarte agresivi pana acum "firmele mici si mijlocii (IMM)", a adaugat Netin. El considera ca piata locala va creste anual cu cel putin 10% in urmatorii trei-patru ani.
Lenovo a lansat ieri trei laptopuri din gama SL care se adreseaza companiilor de dimensiuni mici si medii.
Pe langa dotarile specifice pentru business, acestea incorporeaza si functii multimedia (cum ar fi dotarea optionala cu unitati Blu-ray, iesiri HDMI), laptopurile vor fi oferite la pachet cu o serie de servicii targetate.
"Pornind de la premisa ca IMM-urile nu au posibilitatea de a avea un departament dedicat de IT, vom oferi clientilor servicii de back-up online al informatiilor, precum si asigurare pe componente sau pe intreg sistemul", a precizat Netin.
El a mai spus ca, pe langa sectorul IMM, compania tinteste si o parte a segmentului consumer, iar din luna octombrie va incepe comercializarea serverelor.
In paralel, Lenovo Romania isi va continua afacerile pe segmentul companiilor mari, care genereaza in prezent cele mai multe venituri.
La nivel global, 31% din vanzarile de laptopuri Lenovo au fost generate de IMM-uri, in timp ce consumatorii individuali au avut o pondere de 53%.
Netin considera ca aceasta segmentare este valabila in cazul unor piete dezvoltate. "Romania nu este o piata matura. Evolutia acesteia depinde foarte mult de proiecte guvernamentale mari care apar peste noapte", explica el.
Seful Lenovo sustine ca este astfel dificil de estimat ce pondere vor avea IMM-urile in totalul afacerilor sau care este raportul intre laptopuri si desktopuri.
"In mod normal exista un echilibru intre acestea (50%-50%), iar tendinta generala este ca notebookurile sa depaseasca in vanzari desktopurile, insa orice contract mare cu statul poate deteriora estimarile anterioare", a adaugat Netin.
El considera ca romanii se afla in prezent la prima generatie de achizitii.
La a doua, spune el, oamenii vor cunoaste mai bine ce nevoi au si vor avea asteptari mult mai "personalizate".
Pe de alta parte, un obiectiv al Lenovo in Romania va fi extinderea canalului de distributie. Compania lucreaza in prezent cu patru distribuitori directi si are o baza de 600 de reselleri, pe care intentioneaza sa o mareasca la 1.000.
 
Casco pentru laptopuri
 
IMM-urile care achizitioneaza laptopuri Lenovo vor avea posibilitatea de a utiliza o serie de servicii specifice pentru securitate. In Romania, incepand cu 2009, utilizatorii vor putea efectua back-up online al fisierelor proprii si vor putea opta pentru un plan de asigurare pentru componentele laptopurilor sau pentru intregul dispozitiv. Lenovo a implementat in Statele Unite un sistem de control la distanta al computerelor, care permite blocarea laptopului prin transmiterea unui SMS.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO