Interesul românilor pentru activităţi sportive precum ciclismul şi maratoanele a crescut constant în ultimii ani, ceea ce dus nu doar la avansul pieţei de biciclete, ci şi la dezvoltarea pieţei de accesorii pentru acestea, inclusiv a echipamentelor de navigaţie dedicate. Acestea vor înregistra în 2016 vânzări de două ori mai mari faţă de 2015, urmând să atingă astfel pragul de 1.000 de unităţi, potrivit estimărilor reprezentanţei locale a companiei taiwaneze Mio Technology, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de infotainment şi navigaţie auto din lume.
„România se află în top 10 ţări din lume în ceea ce priveşte creşterea interesului pentru maratoane şi ciclism. Interesul românilor pentru competiţiile de ciclism creşte atât vânzările de biciclete, cât şi echipamentele sportive şi accesoriile pentru biciclete, şi implicit şi pentru sistemele de navigaţie dedicate. Astfel piaţa de profil (a sistemelor de navigaţie pentru biciclete – n. red.) este în plină creştere atât în ceea ce priveşte numărul de unităţi livrate, cât şi valoarea vânzărilor“, a spus Cosmin Dobranis, directorul de vânzări al Mio Technology pentru România şi Ungaria. El a estimat că vânzările echipamentelor de navigaţie pentru biciclete ar putea ajunge la circa 2.000 de unităţi la sfârşitul acestui an, în condiţiile în care în 2015 piaţa de profil s-a situat la doar 500 de unităţi.