Business Hi-Tech

OTE: 2014, un nou an cu o piaţă dură, în care ne-am trezit pe neaşteptate cu noi taxe

OTE: 2014, un nou an cu o piaţă dură, în care ne-am...

Autor: Adrian Seceleanu

18.06.2015, 00:06 185
Anul trecut piaţa de telecomunicaţii din România a fost influenţată de competiţia agresivă şi de apariţia „neprevăzută“ a unor taxe şi măsuri de reglementare care au determinat operatorii „să-şi reevalueze planurile şi au adăugat o presiune considerabilă pe obiectivele de business“, conform raportului anual pe 2014 al grupului elen OTE, care deţine în România fostele companii Cosmote şi Romtelecom, cu venituri cumulate de 1 mld. euro.
 
Acţionarul majoritar al OTE este grupul german Deutsche Telekom.
 
„Piaţa din România este caracterizată în principal de o competiţie condusă de preţ, care migrează însă gradual spre soluţii de o calitate mai ridicată“, conform raportului grupului elen.
 
Fostul Romtelecom a generat 14% din veniturile grupului OTE în 2014 şi 11,2% din profitul operaţional (EBITDA), în timp fostul Cosmote a generat 10% din încasări şi 7,4% din EBITDA, conform datelor din raport.
 
Evenimentul care a marcat anul 2014 este rebrandingul de 15 mil. euro al Cosmote şi Romtelecom în Te­lekom, conform raportului grupului elen, care susţine că imediat după această mutare, care a avut loc la jumătatea lunii septembrie, numărul de abonamente şi veniturile grupului au crescut, iar ţintele au fost „depăşite“.  Ofertele integrate au ajutat divizia mobilă să vândă abonamente către utilizatorii serviciilor fixe, arată documentul, care menţionează totuşi că imediat după lansarea ofertelor veniturile obţinute din vânzarea de servicii mobile către clienţii fostului Romtelecom au fost mai mici decât cele aşteptate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO