Business Hi-Tech

Pierderi datorate spamului: 33.000 de euro/luna la 1.000 de computere

24.04.2008, 19:29 20

O companie cu o mie de angajati poate pierde aproximativ 33.000 de euro pe luna din cauza mesajelor nesolicitate primite prin e-mail, a apreciat ieri Radu Georgescu, presedintele Axigen/Gecad, cu ocazia seminarului "Spamul: aspecte legale si comerciale. Cine pierde cine castiga".
"Eu insumi primesc statistic 2.000 de mail-uri pe zi, dintre care doar 50 sunt cu adevarat folositoare", a exemplificat el.
Aceasta ofensiva a spamului se datoreaza si administratorilor IT care nu securizeaza retele informatice, dar si utilizatorilor care nu cunosc sau nu aplica regulile elementare de comunicare prin e-mail.
"La nivel mondial, 85-90% din traficul de e-mail este spam, iar Romania s-a aliniat deja la aceasta statistica" - a spus la randul sau Felix Enescu - VP Consulting & EXP la filiala autohtona a companiei de cercetare Gartner.
Dincolo de pierderile de productivitate, spamurile sunt periculoase si pentru ca 2-6% dintre ele sunt vectori de transmisie a virusilor in retelele informatice care provoaca probleme de securitate.
"La moda in tentativele de atac informatic prin spam sunt acum link-urile si imaginile" - a mai spus Enescu. Este imposibil sa filtrezi spamurile in proportie de 100%, insa cele mai bune solutii tehnologice reusesc sa opreasca 99% din acestea, a completat el.
Volumul mesajelor comerciale nesolicitate va continua sa creasca din cauza sporirii numarului de computere inregistrate in retelele informatice, a spus oficialul Gartner.
Expedierea de spam se pedepseste contraventional cu amenda si constituie infractiune in anumite cazuri, cum ar fi cele de phishing - a reamintit Marian Dinu - head of corporate la casa de avocatura Linklaters, Miculiti, Mihai & Asociatii.
Astfel, in cazul comunicarilor comerciale nesolicitate realizate prin posta electronica, constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor corespunzatoare se fac, la sesizarea oricarei persoane sau din oficiu, atat de reprezentantii imputerniciti ai ANRCTI, cat si de reprezentantii Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, precum si de catre ofiterii sau agentii de politie.
Legislatia romaneasca nu ofera in acest moment instrumente de sanctionare pentru comunicarile nesolicitate prin mijloace electronice care nu au caracter comercial (de exemplu propaganda politica si religioasa).
De asemenea, instrumentele de control si sanctionare prevazute de legislatia in vigoare nu pot fi utilizate in situatiile in care comunicarile comerciale nesolicitate sunt transmise de furnizori de servicii din strainatate. Daca o persoana sufera prejudicii economice cauzate de spam, poate merge in justitie.
Termenul SPAM desemneaza transmiterea masiva si uneori repetata a mesajelor electronice nesolicitate, mesaje avand de cele mai multe ori caracter comercial, de publicitate pentru produse si servicii, practicata in general in industria e-marketingului si de proprietarii de website-uri pornografice. SPAM-ul nu se reduce insa doar la comunicarile comerciale nesolicitate (SPAM-ul comercial), ci se aplica si altor comunicari electronice, unele fiind tentative de frauda electronica cu implicatii grave (scrisori nigeriene, phishing etc).

Aliniati la tendinte
La nivel mondial, 85-90% din traficul de e-mail este spam, iar Romania s-a aliniat deja la aceasta statistica
La moda in tentativele de atac informatic prin spam sunt acum link-urile si imaginile
Volumul mesajelor comerciale nesolicitate va continua sa creasca

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO