Business Hi-Tech

Primul festival al Internetului romanesc ia startul in septembrie

27.08.2001, 00:00 28


Dupa ce si-a format mana timp de trei editii cu festivalul de publicitate AdPrint, agentia de relatii publice si BTL Millenium Image & Communication Group isi indreapta acum atentia catre sectorul IT&C, organizand in luna octombrie primul festival al Internetului romanesc.

Festivalul ia startul pe 1 septembrie 2001, atunci cand va fi lansat site-ul oficial al manifestarii: www.internetics.ro.


Companii de software, agentii de publicitate, agentii de web design, web developeri independenti si beneficiarii acestora sunt invitati sa introduca in competitie, in perioada 1 - 20 septembrie, toate lucrarile pe care le considera reprezentative si cu sanse de castig.

Inscrierile se fac numai online, pe site-ul festivalului; concurentii trebuie sa completeze un formular si sa declare pe propria raspundere ca site-urile inscrise le apartin si au acceptul titularului de site pentru a le inscrie in concurs.

Informatiile legate de modul de inscriere si taxa de participare, precum si descrierea detaliata a categoriilor in cadrul carora pot concura si a criteriilor de evaluare vor fi disponibile pe site.

"In cele 20 de zile preconizam ca se vor inscrie intre 500 si 1.000 de site-uri", a declarat Ziarului Financiar Dan Popov, managerul proiectului.

Internetics este un concurs dedicat creatorilor romani de site-uri la care pot participa site-uri romanesti si straine, cu conditia ca ele sa fi fost produse de web designeri romani.

Concursul se desfasoara sub patronajul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor si urmareste sa recompenseze utilizarea Internet-ului ca mijloc autonom de dezvoltare economica si sociala, dar si ca mediu dedicat interactiunii si comunicarii sociale.



Primul festival al Internetului romanesc ia startul in septembrie

Organizat in parteneriat cu firma KPNQwest, lider pan-european in domeniul comunicatiilor de date si al serviciilor de hosting, Festivalul Internetics va fi gazduit in DataCenter-ul KPNQwest din Bucuresti.

Manifestarea se desfasoara sub egida ARIES (Asociatia Romana a Industriei Electronice si de Software), ANIS (Asociatia Nationala a Intreprinderilor de Software) si ANISP (Asociatia Nationala a Internet Service Providerilor) si cu sprijinul Grapefruit Design (agentie de creatie specializata in identitate de corporatie si de marca, oferind si servicii de design grafic si publicitar, programare si design web) si al Contact Net, in calitate de consultant de specialitate.

Internetics ii va premia cei mai buni, mai creativi si mai inovatori jucatori de pe piata Internetului din Romania. Premiile vor recunoaste si vor rasplati atat excelenta in afaceri cat si valentele comunitare ale Internetului romanesc.

In prima saptamana de dupa incheierea inscrierilor, membrii juriului opereaza un proces de selectie urmarind omogenizarea calitativa a lucrarilor inscrise in competitie. Fiecare membru al juriului va acorda fiecarui site inscris o nota intre 1 si 5, in functie de criteriile specifice sectiunii la care concureaza.

Vor ramane in competitie, in cadrul fiecarei sectiuni, primele zece site-uri, in ordinea mediei obtinute in procesul de selectie. Acesta se desfasoara intre 20 - 27 septembrie pe baza criteriilor disponibile pe site-ul Internetics.

Intre 28 septembrie si 8 octombrie se vor decide cele cinci nominalizari pentru fiecare sectiune pe baza notelor de la 1 la 10 acordate de catre membrii juriului tuturor site-urilor ramase in competitie, iar castigatorii vor fi anuntati pe 13 octombrie, in cadrul galei de premiere.



Cine va judeca paginile web?

Internetics se adreseaza unei industrii care, in Romania, are nevoie de recunoasterea valorilor, de ierarhii, de motivare si vizibilitate, drept pentru care juriul festivalului reuneste nume cunoscute ale industriei:

@ Adriana ?icau, director al Directiei Generale de Strategie si Dezvoltare a Societatii Informationale din cadrul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor

@ Mihai Valentin, e-Commerce Manager la Compaq

@ Hermina Manole, Microsoft Certified Professional & Microsoft Web Site Vendor

@ Vlad Hristea, Channel Manager la Oracle

@ Anca Ioan, Associated Partner & Bucharest Office Manager la Roland Berger Strategy Consultants

@ Robert Maxim, Associate Partner la eNsight Consulting

@ Adrian Batar, Technical Department Manager ARIES

@ Bogdan Constantinescu, Enterprise Account Manager, Cisco Systems Romania

@ Paul Cristian, Senior Art Director, D'Arcy

@ Marius Ursache, Director Creatie Grapefruit Design

@ Ionut Ancutescu, editor Bumerang



Best of in 14 variante

Concursul celor mai bune site-uri romanesti presupune mai multe faze distincte: inscrierea in competitie, selectia pentru concurs si desemnarea castigatorilor, respectiv acordarea premiilor.

Competitia se desfasoara pe 14 sectiuni, pe langa premiul pentru fiecare sectiune urmand a fi acordat si unul special: Premiul pentru promovarea industriei Internet in Romania, care va recunoaste contributia deosebita pe care un individ sau un grup de persoane a avut-o la dezvoltarea industriei Internet din Romania. Sectiunile sunt:

* Cel mai bun site B2B - pentru cea mai eficienta comunicare de tip business-to-business

* Cel mai bun site de afaceri internationale- decernat acelui site care ofera conditiile optime atragerii de parteneri economici externi

* Cel mai bun site B2C - va rasplati utilizarea Internet-ului ca mijloc de dezvoltare de catre o intreprindere cu mai putin de 50 de angajati

* Cel mai bun site financiar - acordat acelui serviciu on-line caracterizat prin promovarea serviciilor si/ sau produselor financiare intr-o maniera inovativa, transparenta si, nu in ultimul rand, simpla

* Cel mai bun site de joburi - va fi decis nu numai pe baza listei de joburi, ci luand in considerare si serviciile si facilitatile oferite potentialilor angajati si angajatori

* Cel mai bun magazin virtual - cel mai bun site de comert electronic va fi acela caracterizat de o oferta larga de produse, interfete usor de utilizat si forme de plata simple si sigure

* Cel mai bun branding online - va rasplati adecvarea comunicarii de tip marketing sau de brand la specificul mediului electronic, sau integrarea Internetului in strategia generala de marketing

* Cea mai buna campanie de advertising online - pentru campaniile publicitare inovative, care utilizeaza la maximum potentialul multimedia al Internetului

* Cel mai bun site de stiri - premiu a carui intentie este sa scoata in evidenta utilizarea Internetului drept cel mai avansat canal de comunicare; va fi acordat unui site care pune la dispozitia utilizatorului informatii originale sau compilate, de o utilitate incontestabila

* Cel mai bun site personal - premiul ii va rasplati pe cei care si-au construit pagini personale imbinand creativitatea cu rigurozitatea tehnica

* Cel mai bun site comunitar sau de grup - acest site trebuie sa contribuie la dezvoltarea comunitatii sau a grupului, prin stimularea interactiunii intre membrii comunitatii/grupului sau prin facilitarea accesului la servicii sau informatii utile

* Cel mai neconventional site - va fi acordat unui site "pur si simplu sarit de pe fix"

* Cel mai bun site de umor - va fi incredintat acelui site ce s-a pus in slujba descretirii fruntilor si a reusit sa demonstreze ca rasul este o arta

* Cel mai bun creator de web design al anului 2001 - marele premiu al festivalului, pe care juriul il va acorda pentru excelenta in web design.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO