Business Hi-Tech

Romtelecom intra pe piata televiziunii prin satelit

20.09.2006, 19:48 11

Romtelecom va intra pe segmentul serviciilor de televiziune prin satelit la inceputul anului viitor, a declarat Georgios Argentopoulos, directorul executiv de operatiuni al companiei.
"Lansarea serviciului se inscrie in strategia companiei de extindere a portofoliului de produse si servicii. Piata serviciilor de comunicatii electronice se transforma, iar evolutia tehnologica ne permite sa furnizam servicii integrate, respectiv telefonie, Internet si TV", a spus Argentopoulos.
El a adaugat ca Romtelecom se va concentra tot mai mult pe furnizarea de continut, iar brandul companiei va insemna din ce in ce mai mult un brand de multi-servicii si chiar de multi-tehnologii.
Surse din piata telecom au declarat ca decizia de intrare a Romtelecom pe segmentul serviciilor de televiziune prin satelit este motivata si de reducerea veniturilor din activitatea de baza a companiei, si anume telefonia fixa.
"Este clar ca Romtelecom, care a consemnat un regres al afacerilor la sase luni, urmareste majorarea veniturilor, iar un prim pas in aceasta directie este abordarea acestui segment de piata, care a cunoscut pe piata locala un succes neasteptat", au explicat sursele citate. Potrivit rezultatelor financiare anuntate de grupul elen OTE, actionarul majoritar al companiei, Romtelecom a incheiat primul semestru cu venituri de 440 milioane de euro, in scadere cu 5,9% fata de intervalul ianuarie-iunie 2005, in timp ce profitul net s-a diminuat cu 75,6%, la 14,6 milioane euro, in urma pierderilor din al doilea trimestru.
OTE a explicat reducerea veniturilor Romtelecom prin diminuarea cu 9,9% a numarului de linii telefonice, la 3,77 milioane, si reducerea traficului pe segmentul abonatilor persoane fizice si juridice (retail), odata cu intensificarea concurentei.
Pe piata locala a televiziunii prin satelit (DTH - Direct To Home) activeaza companiile RCS&RDS, cu serviciul DigiTV (lansat in decembrie 2004), Digital Cable System (serviciul Max TV, disponibil din iunie 2005), DTH Television Group (serviciul Boom TV, lansat aprilie 2006) si Focus Sat Romania, care a intrat pe acest segment de piata in noiembrie 2004. Ulterior, Focus Sat Romania a fost achizitionata de operatorul de cablu TV UPC Romania, in iunie 2005.
Dupa liberalizarea pietei telecomunicatiilor, in 2003, operatorii CATV au intrat si pe telefonia fixa, segmentul de baza al afacerilor Romtelecom. Datele autoritatii de reglementare arata ca la finele anului 2005 acestia detineau circa 10% din piata telefoniei fixe, respectiv aproximativ 462.000 de abonati.
Romtelecom a activat pe piata CATV prin Cable Vision of Romania (CVR), companie achizitionata de Astral Telecom in aprilie 2005 pentru suma de 8,5 milioane de dolari. Decizia Romtelecom de a vinde CVR a fost o consecinta a programului de restructurare a operatorul national de telefonie fixa.
La momentul achizitiei, CVR avea aproximativ 50.000 de abonati.
Sistemele de transmisie digitala DTH sunt prezente in cele mai multe tari ale lumii, fiind o alternativa la transmisiile traditionale prin operatorii de cablu. Printre avantajele acestui sistem se numara o calitate superioara a sunetului si a imaginii, precum si posibilitatea de a introduce in grila de programe un numar mult mai mare de posturi decat in cazul companiilor de cablu (numarul acestora poate ajunge chiar si la cateva sute).
De asemenea, din punct de vedere tehnologic, sistemul DTH permite dezvoltarea unor servicii aditionale pentru clienti, cum ar fi televiziune interactiva, ghid de programe TV etc.
Potrivit datelor Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC), la finele anului 2005 numarul abonatilor DTH depasea 150.000.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO