Business Hi-Tech

Telekom România despre rezultatele din 2016: Veniturile au fost stabile. Am crescut pe TV, wholesale şi pe segmentul de servicii fix-mobil

Miroslav Majoros, CEO al Telekom Romania

Miroslav Majoros, CEO al Telekom Romania

Autor: Adrian Seceleanu

02.03.2017, 14:15 418

Anul 2016 a fost unul în care veniturile Telekom România au fost stabile şi în care mai multe segmente cheie de business - precum cel al serviciilor de televiziune - au înregistrat creşteri, au declarat reprezentanţii grupului despre rezultatele financiare pentru ultimul trimestru şi înreg anul 2016.

“În anul 2016, am continuat să ne concentrăm asupra obiectivelor noastre strategice: creşterea segmentului de servicii convergente MagentaONE şi a serviciilor TV, oferind în acelaşi timp servicii mobile atractive. Segmentul wholesale a avut o contribuţie pozitivă asupra rezultatelor. În ceea ce priveşte acoperirea reţelei de înaltă performanţă, clienţii noştri beneficiază de o acoperire crescută a serviciilor 4G, care ajunge la 97,43% din populaţia urbană.

Pentru segmentul fix, am depăşit ţinta stabilită pentru 2016, de două milioane de gospodării, în ceea ce priveşte acoperirea FTTx. În 2017, vom continua să oferim mai multă valoare tuturor părţilor interesate, clienţilor şi acţionarilor noştri. De asemenea, ne vom concentra şi pe consolidarea poziţiei pe toate segmentele de piaţă”, a afirmat Miroslav Majoros, CEO al grupului Telekom Romania.

Pe segmentul de comunicaţii fixe “rezultatele pentru întreg anul 2016 arată venituri stabile, EBITDA mai redusă, însă rezultate pozitive pentru segmentul serviciilor integrate fix-mobil, TV şi wholesale. Veniturile la 12 luni au fost de 602,5 milioane de euro, mai mari cu 0,14% faţă de anul 2015. La nivel de trimestru, veniturile au înregistrat o creştere de 4,89%, comparativ cu T4 2015, la 166,8 milioane de euro”, conform reprezentanţilor grupului.

Costurile operaţionale, excluzând deprecierea, amortizarea, cheltuielile legate de programele de pensionare voluntară şi costurile de restructurare, precum şi cele aferente RONET, au crescut cu 3,96% pentru întreg anul 2016, comparativ cu 2015, ca urmare a costurilor directe cu clienţii mai ridicate, dar şi a costurilor indirecte mai mari, în special în ceea ce priveşte închirierea reţelei, relaţiile cu clienţii şi stocurile. 

“Numărul de clienţi MagentaONE a continuat să înregistreze o rată de creştere semnificativă, de 64% la finalul lui 2016, ajungând la peste 370.000 la 31 decembrie 2016, în timp ce veniturile aferente au fost mai mari cu 63,8% pentru aceeaşi perioadă. Şi segmentul TV a avut o creştere anuală de 0,8% în ceea ce priveşte numărul de clienţi, ajungând la 1,464 milioane la finalul lui 2016, cu venituri aferente în creştere cu 4% în T4 2016 faţă de T4 2015. Serviciile TV pentru segmentul HoReCa au continuat să aibă o tendinţă ascendentă şi au crescut cu 9% în 2016 faţă de anul anterior. Numărul clienţilor broadband (fix şi mobil) a fost de 1,186 milioane la finalul lui 2016 versus 1,188 milioane în T3 2016. Veniturile din serviciile de broadband pentru T4 2016 au scăzut cu 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Utilizatorii de servicii de voce (fixă şi mobilă) au ajuns la 2,151 milioane în ultimul trimestru din 2016, de la 2,165 milioane în T3 al anului menţionat, în principal ca urmare a substituţiei fix-mobil. În consecinţă, veniturile generate din serviciile de voce fixă au scăzut cu 13% în T4 2016 comparativ cu T4 2015”.

Acoperirea cu fibră optică a crescut la 2,1 milioane de gospodării, de la aproape două milioane gospodării în T3 2016, astfel depăşind ţinta companiei pentru anul 2016.

În ceea ce priveşte segmentul business, Telekom Romania şi-a menţinut poziţia de lider pentru serviciile reţele virtuale private administrate, de internet fix şi infrastructură în cloud (IaaS) pentru companii, cu venituri mai mari cu 3,7% comparativ cu anul precedent. Pe parcursul anului 2016, migraţia serviciilor ISDN către tehnologia modernă IMS SIP Trunk a continuat, asigurând un nivel minim garantat premium pentru clienţi. În plus, Telekom şi-a extins numărul de puncte de acces (AP) instalate pentru produsul Managed WiFi dedicat segmentului B2B, care oferă routere wireless, portal inteligent şi puncte de acces, concentrându-se în egală măsură asupra vânzării câtorva servicii de cloud, inclusiv a celor Smart Office, Unified Communication, Smart Bill, Smart POS.

Veniturile segmentului wholesale al Telekom Romania Communications au crescut cu 10% pentru întreg anul 2016, la 113,1 milioane de euro, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 121,9 milioane de euro în T4 2016, în creştere cu 0,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 6,9%, la 73,8 milioane de euro. În anul calendaristic 2016, Telekom a înregistrat venituri totale de 457,1 milioane de euro, în creştere cu 4,2%.

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în T4 2016, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut cu 7,1%, la 5,3 milioane, dintre care 30,5% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (post-paid). Segmentul business post-paid a crescut cu 6,3%, faţă de T4 2015, datorită ofertelor dedicate ale companiei, cât şi sinergiilor create în urma procesului de rebranding, împreună cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom.

Venitul mediu lunar pe utilizator (ARPU) a înregistrat o scădere de 2,8% în T4 2016, faţă de T4 2015.

“Gestionarea eficientă a costurilor companiei a condus la o creştere de 1,7% a EBITDA ajustată în T4 2016, la 17,7 milioane de euro, faţă de T4 2015”, conform datelor Telekom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO