Business Hi-Tech

Televizoarele Olevia declanseaza un nou razboi al preturilor

13.02.2007, 19:10 16

Un brand aproape necunoscut a declansat ultimul razboi al preturilor televizoarelor cu ecran plat, scrie New York Times.
La sfarsitul lunii noiembrie, televizoarele LCD Olevia de 32 inci (81 centimetri) ale companiei Syntax-Brillian se vindeau cu 475 dolari (365 euro). Compania cu siguranta a avut de pierdut, avand in vedere ca numai ecranul LCD costa circa 350 dolari (269 euro). Insa Vincet Sollitto, presedintele si directorul executiv Syntax, este multumit pentru ca a vandut mai multe unitati decat Sony sau alte marci cu renume, fortand astfel jucatorii principali sa reduca preturile in perioada de sarbatori. In batalia pentru o cota de piata cat mai mare pe piata televizoarelor cu diagonala mare, declinul preturilor afecteaza pe toata lumea.
Singurii care au de beneficiat de aceasta situatie sunt consumatorii finali, care deja s-au bucurat de scaderea preturilor televizoarelor high definition in 2006. Pentru 2007, analistii se asteapta ca preturile sa scada cu inca 40%.
Bruce Tripido, director de marketing la divizia de divertisment Sharp, considera ca acest razboi al preturilor a "accelerat compresia preturilor si reducerea profitabilitatii pentru toata lumea din industrie". Televizoarele Olevia nu beneficiaza de renumele pe care il au produsele Sharp, spre exemplu, insa situatia este pe cale de a se schimba. Vincent Sollito, care a mai lucrat 21 de ani pentru IBM, considera ca Olevia va deveni un brand important.
Jonathan Dorsheimer, vicepresedinte la firma de cercetare Canaccord Adams, a declarat ca Syntax are un obiectiv realizabil, intrucat compania a cucerit aproximativ 4% din piata din Statele Unite. Analistul John Vihn considera ca Syntax ar putea atinge 7,5% pe piata din Statele Unite, pe masura ce incepe comercializarea produselor in marile lanturi de magazine.
Anul acesta, televizoarele Olevia se gasesc in lanturile Circuit City sau Kmart. Magazinul online BestBuy deja comercializeaza brandul pe Internet si se asteapta sa vanda un milion de unitati in anul fiscal 2007.
Syntax a reusit sa atraga numerosi investitori deoarece este singura companie americana producatoare de televizoare listata la bursa. In mai 2006, pretul unei actiuni era de 2,02 $ (1,58 euro), iar in ianuarie 2007, actiunile au atins o cifra de record de 11,7 $ (8,98 euro). De atunci, pretul actiunilor a scazut cu 15%, iar Sollitto si-a revizuit estimarea pentru cresterea veniturilor, anuntand ca Syntax si-a propus triplarea veniturilor in anul fiscal ce se incheie pe 30 iunie.
Compania a deschis fabrici in China si Taiwan pentru a produce 1,3 mil. de televizoare in 2007 si a incheiat un contract cu o fabrica din Statele Unite. Vincent Sollitto cauta acum finantare pentru a acoperi cresterea si pentru a produce inca 1,2 mil. de unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO