Business Hi-Tech

Tinta Euro-GSM: crestere de 60% in 2006

18.01.2006, 20:26 26

Euro-GSM, unul dintre cei mai mari retaileri de produse si servicii de telefonie de pe piata locala, partener Orange, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 122 milioane de dolari (circa 100 de milioane de euro), depasind astfel cu 22% estimarile de la inceputul anului trecut.

"Ne propusesem sa depasim pragul psihologic de 100 de milioane de dolari in 2005, insa evolutia ascendenta a pietei telefoniei mobile, precum si extinderea retelei teritoriale proprii au condus la depasirea asteptarilor noastre financiare", a declarat pentru ZF Transilvania Silvia Fodor, administrator al Euro-GSM si Mobile Distribution.

Pentru anul in curs, Fodor mizeaza pe o crestere a cifrei de afaceri pe total grup firme (Euro-GSM si Mobile Distribution) pana la peste 200 de milioane de dolari (166 de milioane de euro). "In prezent rata de penetrare a telefoniei mobile in Romania este de aproximativ 60-65%. Inca trei-patru ani de acum incolo este loc pentru dezvoltarea acestui segment", explica oficialul companiei.

In 2005, Euro-GSM a investit aproximativ un milion de euro in deschiderea a 20 de noi magazine. "Anul acesta intentionam sa deschidem alte 30 de magazine si sa fim in continuare adaptati cerintelor pietei de profil", a adaugat Silvia Fodor.

Cea mai mare parte a profitului obtinut de Euro-GSM in 2005 a fost investit in Mobile Distribution, primul depozit de de telefoane mobile si accesorii GSM din Romania, care a fost deschis la Cluj-Napoca, in septembrie anul trecut. Valoarea totala a investitiei a fost de aproximativ 8 milioane de euro. "Dat fiind faptul ca Mobile Distribution a preluat vanzarile angro ale Euro-GSM incepand cu al patrulea trimestru al anului trecut, deocamdata ponderea acestora in totalul vanzarilor nu este relevanta", a mai spus Fodor.

In prezent, Mobile Distribution are 10 depozite regionale active, in Cluj, Baia Mare, Oradea, Timisoara, Craiova, Bucuresti, Iasi, Piatra-Neamt, Braila si Constanta, dar compania va mai deschide in viitorul apropiat inca doua puncte de lucru. "Locatiile nu sunt inca stabilite, insa ideea este sa avem acoperire teritoriala de 100%, pentru a maximiza viteza de aprovizionare a clientilor", a precizat administratorul firmei.

In perioada sarbatorilor de iarna, vanzarile Euro-GSM de telefoane s-au dublat, in timp ce vanzarile de accesorii au crescut cu 70%, iar cele de cartele, cu 50%. Potrivit oficialilor firmei, vanzarile realizate in perioada sarbatorilor reprezinta aproximativ 15% din totalul vanzarilor din 2005. Comparativ cu 2004, in 2005 numarul de abonamente ale Euro-GSM s-a mentinut la acelasi nivel, crescand in schimb cu peste 25% numarul telefoanelor vandute fara abonament. Euro-GSM este importator oficial al marcilor de telefoane si accesorii GSM Sony Ericsson, Siemens, Motorola, Philips, Panasonic, Alcatel etc.

Euro-GSM a aparut pe piata telecomunicatiilor in 1997, cand a deschis la Cluj-Napoca primul magazin specializat in telefonie mobila din Transilvania, avandu-i ca membri fondatori pe Silvia si Zsolt Fodor.

In prezent, Euro-GSM are 90 de magazine in tara si detine 20% din piata operatorului Orange - peste un milion de clienti - si 15 % din piata de vanzari GSM din Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO