Euro-GSM, unul dintre cei mai mari retaileri de produse si servicii de telefonie de pe piata locala, partener Orange, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 122 milioane de dolari (circa 100 de milioane de euro), depasind astfel cu 22% estimarile de la inceputul anului trecut.
"Ne propusesem sa depasim pragul psihologic de 100 de milioane de dolari in 2005, insa evolutia ascendenta a pietei telefoniei mobile, precum si extinderea retelei teritoriale proprii au condus la depasirea asteptarilor noastre financiare", a declarat pentru ZF Transilvania Silvia Fodor, administrator al Euro-GSM si Mobile Distribution.
Pentru anul in curs, Fodor mizeaza pe o crestere a cifrei de afaceri pe total grup firme (Euro-GSM si Mobile Distribution) pana la peste 200 de milioane de dolari (166 de milioane de euro). "In prezent rata de penetrare a telefoniei mobile in Romania este de aproximativ 60-65%. Inca trei-patru ani de acum incolo este loc pentru dezvoltarea acestui segment", explica oficialul companiei.
In 2005, Euro-GSM a investit aproximativ un milion de euro in deschiderea a 20 de noi magazine. "Anul acesta intentionam sa deschidem alte 30 de magazine si sa fim in continuare adaptati cerintelor pietei de profil", a adaugat Silvia Fodor.
Cea mai mare parte a profitului obtinut de Euro-GSM in 2005 a fost investit in Mobile Distribution, primul depozit de de telefoane mobile si accesorii GSM din Romania, care a fost deschis la Cluj-Napoca, in septembrie anul trecut. Valoarea totala a investitiei a fost de aproximativ 8 milioane de euro. "Dat fiind faptul ca Mobile Distribution a preluat vanzarile angro ale Euro-GSM incepand cu al patrulea trimestru al anului trecut, deocamdata ponderea acestora in totalul vanzarilor nu este relevanta", a mai spus Fodor.
In prezent, Mobile Distribution are 10 depozite regionale active, in Cluj, Baia Mare, Oradea, Timisoara, Craiova, Bucuresti, Iasi, Piatra-Neamt, Braila si Constanta, dar compania va mai deschide in viitorul apropiat inca doua puncte de lucru. "Locatiile nu sunt inca stabilite, insa ideea este sa avem acoperire teritoriala de 100%, pentru a maximiza viteza de aprovizionare a clientilor", a precizat administratorul firmei.
In perioada sarbatorilor de iarna, vanzarile Euro-GSM de telefoane s-au dublat, in timp ce vanzarile de accesorii au crescut cu 70%, iar cele de cartele, cu 50%. Potrivit oficialilor firmei, vanzarile realizate in perioada sarbatorilor reprezinta aproximativ 15% din totalul vanzarilor din 2005. Comparativ cu 2004, in 2005 numarul de abonamente ale Euro-GSM s-a mentinut la acelasi nivel, crescand in schimb cu peste 25% numarul telefoanelor vandute fara abonament. Euro-GSM este importator oficial al marcilor de telefoane si accesorii GSM Sony Ericsson, Siemens, Motorola, Philips, Panasonic, Alcatel etc.
Euro-GSM a aparut pe piata telecomunicatiilor in 1997, cand a deschis la Cluj-Napoca primul magazin specializat in telefonie mobila din Transilvania, avandu-i ca membri fondatori pe Silvia si Zsolt Fodor.
In prezent, Euro-GSM are 90 de magazine in tara si detine 20% din piata operatorului Orange - peste un milion de clienti - si 15 % din piata de vanzari GSM din Romania.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels