Business Hi-Tech

TV-urile generează 60% din businessul local al Sony

Lucian Rădulescu, country head al Sony România şi Republica Moldova

Lucian Rădulescu, country head al Sony România şi Republica Moldova

Autor: Ioana Nita

05.12.2014, 00:06 186
După renunţarea la divizia de laptopuri Sony Vaio, televizoarele au devenit cea mai importantă divizie a producătorului japonez de electronice pe plan local, aceasta generând în prezent circa 60% din afacerile Sony în Româ­nia. În primele nouă luni ale acestui an, vânzările Sony de televizoare s-au majorat cu 66%, dublu faţă de creşterea pieţei de profil. 
 
„După terminarea businessului cu Vaio, aveam ca target să recuperăm cifra de afaceri a acelei divizii în termen de doi ani, însă performaţa de anul acesta pe segmentul de televizoare ne-a permis să ne atingem deja ţinta“, a declarat pentru ZF Lucian Rădulescu, country head al Sony România şi Republica Moldova.
 
În perioada ianuarie-septembrie 2014, piaţa locală de televizoare a crescut cu 40%, conform datelor GfK citate de Rădulescu, cu mult peste aş­teptările principalilor jucători din piaţă, care anticipau creşteri sub 10%.
 
„În primele 9-10 luni estimările noastre indică o creştere de peste 30%. Este primul an după criză cu o creştere atât de mare. Piaţa de televizoare probabil că va ajunge anul acesta la circa 900.000 de unităţi, ceea ce este o premieră.“
 
În 2013, piaţa locală de TV-uri s-a situat între 700.000 şi 750.000 de unităţi, iar valoarea totală a vânzărilor a fost de 250 de milioane de euro.
 
Creşterea  vânzărilor vine ca urmare a reducerii preţurilor cu ocazia diferitelor evenimente de shopping care au început încă din lunile februarie-martie datorită stocurilor mari făcute de jucătorii din piaţă pentru campania de Black Friday şi pentru perioada sărbătorilor de iarnă. Reducerea medie de preţ este cuprinsă între 15 şi 20%, discountul fiind mai mare pe măsură ce dimensiunea ecranului televizorului creşte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO