Business Hi-Tech

Vodafone rupe contractul cu Fonomat şi preia din nou managementul reţelei Proton

Vodafone rupe contractul cu Fonomat şi preia din nou managementul reţelei Proton

În aprilie 2008 Miguel Peralta, directorul executiv al reţelei Fonomat, anunţa ce planuri are retailerul: extinderea reţelei de magazine de la 167 la 200 şi atingerea unui număr de 450.000 de clienţi. În acest moment, Fonomat mai are doar 39 de magazine şi e aproape de a fi preluat de Vodafone

Autor: Adrian Seceleanu

23.01.2012, 19:47 4306

Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă, a rupt contractul semnat în martie 2011 cu Fonomat, un retailer GSM deţinut de spaniolii de la fondul de investiţii Ged Capital, prin care compania telecom externalizase administrarea reţelei de 70 de magazine Proton, au declarat pentru ZF mai multe surse de pe piaţa telecom.

"Reţeaua Proton va ieşi de sub administrarea Fonomat, iar coordonarea va fi realizată de echipa Sayfone 2009, companie deţinută integral de Vodafone", au declarat pentru ZF surse de pe piaţa telecom.

"În consecinţă, magazinele Proton şi echipa de vânzări din magazine vor fi preluate de Sayfone, iar activităţile vor fi coordonate de managerii de magazine şi Area Sales Managerii Vodafone."

Potrivit informaţiilor obţinute de ZF, managerul responsabil de (re)integrarea Proton în organizaţia Vodafone va fi Adrian Gheorghe, fostul manager de vânzări al Proton, care este acum director comercial al Sayfone. O echipă a Vodafone urmează să viziteze toate magazinele din reţeaua Proton în următoarele săptămâni pentru a discuta detaliile integrării operaţionale în cadrul Sayfone.

De ce s-a rupt contractul înainte ca acesta să expire? Ţintele de performanţă discutate în urmă cu un an de cei doi parteneri nu ar fi fost atinse, potrivit informaţiilor vehiculate pe piaţă.

Contactaţi de ZF, reprezentanţii Ged Capital şi ai Vodafone nu au comentat informaţiile până la închiderea ediţiei.

Vodafone a cumpărat în anul 2009 retailerul GSM Proton Tehnologies de la un antreprenor local, Gabriel Sandu. În martie 2011 reţeaua Proton avea 70 de magazine, la fel ca în prezent, potrivit datelor de pe pagina web.

Fonomat, un retailer format prin achiziţia şi integrarea mai multor retaileri locali, avea 61 de magazine în martie 2011, iar în prezent mai are doar 39, arată datele de pe pagina web a companiei.

În urmă cu aproape un an, Vodafone a anunţat că va externaliza managementul Proton către Fonomat pentru a creşte performanţa operaţiunilor.

"Pentru a creşte performanţa diviziei sale Proton, Vodafone a decis contractarea Fonomat SRL pentru furnizarea de servicii de management integrat către Proton", au spus la acea dată oficialii Vodafone, precizând că operatorul rămâne proprietarul firmei.

"Prin acest acord, Fonomat SRL, partener al Vodafone, va prelua activitatea de management a diviziei de retail a Proton. Vodafone va continua să deţină 100% controlul asupra Proton şi să se implice în dezvoltarea strategică a companiei."

Odată cu externalizarea managementului Proton, Vodafone s-a despărţit anul trecut şi de echipa de management, condusă de Adrian Florea, care lucrase anterior pentru Cosmote, Zapp, Motorola şi Orange. Din septembrie 2011 Adrian Florea este director general al Netcity Telecom, compania care instalează o reţea de fibră optică subterană în Bucureşti.

Fonomat, un retailer format prin achiziţii ale unor afaceri demarate de antreprenori români în perioada 2006-2008 (Dasimpex, Lexor, Dasino Telecom & IT, Dasimpex GSM, GSM Land şi Plus GSM), a atins un vârf de dezvoltare în anul 2009, când compania era aproape de o reţea de 180 de magazine şi era dealer al operatorului de telefonie mobilă Orange.

În primăvara anului 2010 însă, Orange a decis să nu mai prelungească relaţia cu Fonomat, care astfel a pierdut dreptul de a mai vinde abonamente la serviciile companiei de telefonie mobilă.

La jumătatea anului 2010, Fonomat anunţa semnarea unui contract exclusiv cu Vodafone, într-un moment în care reţeaua de magazine număra 166 de unităţi.

În aprilie 2011 - momentul preluării managementului Proton, compania mai avea 61 de magazine. După aproape încă un an, potrivit datelor de pe pagina web a companiei, Fonomat nu mai are decât 39 de magazine.

Care va fi următorul pas? Ged Capital va ieşi din acest business prin vânzarea celei mai mari părţi a numărului de magazine către Vodafone, potrivit informaţiilor ZF. Tranzacţia va fi una complexă, în sensul că operatorul de telefonie mobilă va prelua şi datorii pe care le avea retailerul GSM.

Cele două părţi discută încă detaliile şi nu au semnat acordul de preluare, potrivit informaţiilor de pe piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO