Business Hi-Tech

Yahoo! ramane cel mai vizitat portal

04.09.2000, 00:00 11



Portalul Yahoo! are cea mai puternica prezenta internationala din randul marilor grupuri de site-uri, devansand rivali precum America Online si MSN atat din punct de vedere al ariei geografice acoperite, cat si al numarului de vizitatori unici.

Potrivit unui studiu alcatuit de institutul de cercetari Nielsen/Net Ratings, Yahoo! a atras in luna iunie 156 milioane de surferi din intreaga lume. Compania detine site-uri in 22 de tari, din care noua in Europa.

Pentru intocmirea acestui clasament, Nielsen/Net Ratings a luat in calcul gradul de accesare a portalurilor amintite in opt tari: Statele Unite, Marea Britanie, Irlanda, Canada, Australia, Noua Zeelanda, Singapore si Japonia.

Datele culese demonstreaza ca Yahoo! ramane in frunte si in ceea ce priveste audienta in randul surferilor care acceseaza Internetul de la calculatoarele aflate acasa. Potrivit acestui criteriu, diversele site-uri Yahoo! au fost vizitate de 66 milioane de persoane in timp ce site-urile America Online au atras 62 milioane de surferi iar cele ale MSN numai 50 milioane de vizitatori. Yahoo! este numarul unu in Japonia, Singapore si Irlanda, in timp ce AOL ramane cel mai vizitat portal in Statele Unite.

Multe companii din sectorul Internet considera timpul de utilizare drept un criteriu la fel de important ca numarul de surferi care acceseaza site-urile lor. Luand in calcul minutele petrecute online de fiecare utilizator individual, Yahoo! se situeaza in frunte in Statele Unite, Marea Britanie, Canada si Noua Zeelanda, in timp ce MSN detine aceeasi pozitie in Australia si Singapore.

Sean Kaldor, vice-presedintele institutului Nielsen/Net Ratings, sustine ca, in timp ce Yahoo! este perceput in general drept o companie internationala, AOL "poarta puternic impregnata imaginea de firma americana", chiar daca detine site-uri in Europa si in Asia.

Raportul amintit subliniaza faptul ca, din cei 123 de milioane de surferi "casnici" existenti in luna iulie in cele opt tari luate in calcul, peste 42% au vizitat site-urile unor magazine virtuale.

"In pofida neincrederii multor investitori legata de viabilitatea comertului electronic business-to-consumer, magazinele online inregistreaza o crestere a traficului de la o luna la alta. Acest lucru demonstreaza potentialul urias pe care il au achizitiile pe Internet", a declarat David Day, director in cadrul institutului ACNielsen eRatings.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO