Business Hi-Tech

Yahoo ramane in continuare cel mai vizitat portal la nivel international

03.08.2004, 00:00 18

Numarul de vizitatori pe site-urile de turism a crescut puternic in luna iunie, iar portalurile multimedia castiga din ce in ce mai multi vizitatori, insa tot Yahoo ramane cel mai vizitat site la nivel mondial, se arata intr-o analiza a companiei ComScore Media Metrix realizata pe luna iunie 2004.
Clasamentul celor mai vizitate site-uri la nivel international a fost realizat urmarind activitatea a mai bine de 150 de milioane de internauti, iar informatiile extrase de ComScore demonstreaza ca multimedia a devenit punctul de atractie numarul unu pentru cei care petrec mult timp online.
Lansarea filmului Fahrenheit 9/11 a crescut cu aproape 20 de procente traficul pe site-urile din categoria Filme, iar portalul Time Warner (impreuna cu AOL), a urcat pe locul trei la nivel international, detronand in luna iunie Google. In plus, site-ul Sony a urcat 8 pozitii situandu-se in iunie pe locul 32 la nivel mondial, dupa lansarea filmului Spiderman 2.
Cel mai vizitat site a ramas portalul Yahoo, cu 115 milioane de vizitatori unici in iunie, iar pe locul al doilea s-a clasat reteaua MSN, cu 113 milioane de vizitatori, spune ComScore. In ciuda agitatiei create in jurul listarii la bursa, Google nu a atras in luna analizata decat 63,700 milioane de vizitatori, fiind pe locul patru. Cea mai mare pagina de licitatii pe Internet, eBay, vine tare din urma cu peste 58 de milioane de vizitatori unici in luna iunie.
Singurul motor de cautare pe Internet care nu apartine de un gigant al lumii IT, Ask Jeeves (www.ask.com), a urcat pe locul sase la nivel mondial dupa ce a achizitionat reteaua Excite in luna martie, pentru mai bine de 450 de milioane de dolari. Pe locul sapte s-a clasat portalul Lycos, care tocmai a fost vandut unui grup sud-coreean de catre compania-mama, Terra Lycos.
Cel mai mare magazin online, Amazon.com, a adunat in luna analizata numai 32 de milioane de vizitatori, fiind abia pe locul al zecelea la nivel mondial. Pagina celui mai importat furnizor de solutii de securitate IT, Symantec, a fost vizitata de 21 de milioane de oameni in aceeasi perioada, ajungand abia pe locul 18.
Studiul realizat de ComScore arata ca cea mai puternica agentie de publicitate online la nivel mondial a fost in luna iunie Advertising.com, care a adunat in reteaua sa 118 milioane de vizitatori unici. Pe locul al doilea s-a clasat Max Online, cu 52 de milioane de vizitatori, fiind urmata de Tribal Fusion, cu 51,2 milioane de vizitatori. Marile portaluri au atras cei mai multi vizitatori in sectiunile promotionale, Yahoo fiind pe locul al doilea aici, cu 113 milioane de vizitatori. MSN urmeaza pe trei cu 101 milioane de vizitatori, iar AOL este pe locul patru cu 83 de milioane de vizitatori.
Yahoo Search a trimis peste 60 de milioane de vizitatori catre siteurile care au comandat reclama (paid listings), iar de pe pagina de cautare a Google, 58 de milioane de oameni au accesat aceste link-uri de reclama. La randul sau, MSN Search a furnizat 48 de milioane de vizitatori spre site-urile care au platit reclame.
Cel mai important site de resurse umane este in prezent CareerBuilder, cu 16,3 milioane de vizitatori, pe locul al doilea situandu-se Yahoo HotJobs, cu 14,7 milioane de vizitatori si abia pe trei Monster.com, cu 12,1 milioane. Cu toate acetea, pe Monster s-au realizat cele mai multe cautari, peste 7,1 milioane conform datelor ComScore.
In luna iunie 2004, cel mai vizitat site al unei companii a fost cel a Verizon, cu 25,5 milioane de vizitatori unici, iar cel mai vizitat site de turism ramane Expedia, cu 19,1 milioane de vizitatori.
Sezonul vacantelor a facut sa creasca puternic numarul de vizitatori in paginile de turism si servicii destinate calatorilor (bilete de avion, rent-a-car), cu aproape 17% peste cifrele inregistrate in luna mai 2004. Traficul pe site-urile de business a crescut cu 11% in iunie, insa se asteapta deja scaderea numarului de vizitatori in iulie si august. De asemenea, in iulie a crescut traficul pe site-urile magazinelor retail, in special cele alimentare, a celor care inchiriaza filme si a portalurilor care ofera oportunitati de angajare, in medie cu 10 procente.
Spre comparatie, cel mai vizitat site din Romania este in acest moment SoftPedia, portal care permite descarcarea de software gratuit sau shareware si care a adunat in ultimele 30 de zile 2,8 milioane de vizitatori. Cel mai vizitat portal este site-ul Astral Telecom, www.kappa.ro, cu un total de 868.306 vizitatori in ultima luna, conform informatiilor Trafic.ro. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO