Business Hi-Tech

Yahoo! SmartAds adapteaza cat mai bine reclamele la profilul utilizatorilor in functie de interesul lor

05.07.2007, 18:49 17

Yahoo! a introdus noi instrumente pentru publicitatea online care ar putea ajuta compania sa se impuna pe asa-numita piata a publicitatii personalizate, care are ca scop dezvoltarea reclamelor pentru persoanele cu cea mai mare probabilitate de a cumpara un produs, scrie New York Times.
Produsul, denumit Yahoo! SmartAds, ar putea ajuta cumparatorii de publicitate sa creeze in timp real mesaje publicitare, utilizand informatii despre cumparatorii individuali si despre preturile si stocurile magazinelor. Spre exemplu, o persoana care a cautat recent informatii despre aparate radio ar putea vedea o reclama care prezinta preturile aparatelor radio care se afla pe rafturile celor mai apropiate magazine din zona.
Internetul ar fi putut oferi de mult timp suport pentru acest sistem de marketing direct. Insa agentiile de publicitate au avut probleme in dezvoltarea reclamelor personalizate pentru un public larg. "Acum putem vorbi deja de marketing direct scalabil", a declarat Todd Teresi, vicepresedinte in cadrul Yahoo!.
Introducerea sistemului SmartAds vine la scurt timp dupa restructurarea majora a companiei, care a marcat plecarea directorului executiv Terry Semel si a directorului de vanzari Wenda Harris Millard. Yahoo! a incercat sa reduca din diferenta fata de rivalul Google, insa a dezamagit investitorii in ceea ce priveste veniturile incasate din vanzarea de publicitate.
SmartAds reprezinta una dintre tentativele de revenire. Desi tehnologia din spatele sistemului este complexa, obiectivul este unul simplu - sa afiseze reclama potrivita persoanei potrivite, exact in momentul in care aceasta este gata sa-si scoata portofelul.
Sistemul este testat pe reteaua de site-uri detinuta de Yahoo! de catre doua mari companii aeriene, insa Teresi nu a dorit sa dezvaluie identitatea acestora. Oficialul companiei a mai precizat ca SmartAds va fi implementat toamna aceasta in industria auto, dar si in cateva magazine de retail.
Tehnologia va fi de asemenea implementata mesajelor publicitare ale Right Media, compania de publicitate online care administreaza un site destinat comertului electronic de reclame. La sfarsitul lunii aprilie, Yahoo! a platit 680 mil. dolari (499,41 mil. euro) pentru pachetul de actiuni de 80% pe care inca nu-l detinea din Right Media.
SmartAds functioneaza relativ simplu: agentia (sau beneficiarul) pune la dispozitia Yahoo! toate componentele necesare reclamei (logo, slogan, imagini), iar magazinele de retail vor oferi detalii despre preturi si disponibilitatea produselor in fiecare magazin din lant. Apoi Yahoo! va combina aceste date cu informatiile pe care le are despre comportamentul online si preferintele utilizatorilor sai pentru a dezvolta o reclama personalizata.
Teresi a declarat ca spera sa lucreze direct cu departamentele de creatie ale agentiilor atunci cand creeaza reclame online.
Marile companii pot cumpara site-uri intregi, iar Yahoo! poate fi acolo pentru a creea reclamele potrivite pentru consumatori individuali.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO