♦ „Primul val este cel de companii care vin şi spun că au fost compromise, au venit alte companii şi le-au ajutat şi acum au nevoie să le identificăm cele mai critice şi importante lucruri care trebuie fixate pe zona de cybersecurity. Şi al doilea val de clienţi sunt companii (mai mici) care vor să îşi facă şi ele o strategie la nivel de proces. Şi aceste lucruri ne bucură, dar deocamdată sunt puţine astfel de companii.“
În contextul creşterii volumului de atacuri cibernetice înregistrat atât la nivel naţional cât şi internaţional, companii de toate dimensiunile – mici, medii şi mari – din România încep să conştientizeze riscurile la care se expun şi circa 40% dintre acestea investesc în securitate cibernetică. Însă numărul celor care iau atitudine privind securitatea cibernetică este încă redus, a spus Sergiu Zaharia, director cyber strategy advisory, Deloitte România, în cadrul conferinţei ZF Cybersecurity Trends 2024. Protecţia datelor în era AI.
„Sunt multe companii care gândesc ceva de genul: «care e probabilitatea ca un hacker să mă atace pe mine astfel încât să pierd 200.000 euro? Eu abia îi fac într-un an. Deci mai bine merg aşa şi văd ce se întâmplă». Ponderea acestor companii e mare, dacă excludem băncile şi asigurările, cred că vorbim de circa 60% dintre companii care «they do not care» de partea de cyber. Celelalte 40% investesc cât pot, de obicei foarte puţin. Şi aici vorbim de un zid de securitate, pe care hackerii îl vor ocoli dacă au de ales între două companii – adică se duc acolo unde e zidul de securitate este mai mic, pentru că e mai simplu, pentru că ei nu vor să investească mult într-un atac“, a explicat Sergiu Zaharia.