Business Internaţional

Absolut, 15 mil. dolari pentru vodca si arome de fructe

24.06.2005, 15:25 91

Absolut Vodka initiaza o campanie de promovare a celor sapte marci ale sale cu arome de fructe, scrie The New York Times. Campania, al carei buget se ridica la 15 milioane de dolari, se desfasoara diferit de traditionala campanie de "denigrare" a marcilor nearomate.

Compania producatoare de bauturi spirtoase isi provoaca consumatorii sa gaseasca aroma ce li se potriveste prin intermediul sloganului "Find your flavour (Descopera aroma ta)".

Campania de promovare, prezentata si pe site-ul companiei, se adreseaza in special tinerilor intre 21 si 29 de ani. Acestia sunt considerati consumatorii cei mai interesati de astfel de produse. Cele sapte marci aromate, Apeach, Citron, Kurant, Mandrin, Peppar, Rasberry si Vanilia, reprezinta 12%, sau 550.000 de lazi, din totalul de 4,6 milioane de lazi de bauturi spirtoase distribuite de companie in Statele Unite anul trecut.

Absolut ocupa prima pozitie in råndul importatorilor de vodca din lume si locul trei printre brandurile de lichior, dupa Bacardi si Smirnoff. Totusi, cåstigurile sale au scazut in ultima perioada datorita cresterii popularitatii altor marci de vodca.

Spre exemplu, in topul celor mai populare bauturi spirtoase publicat anul trecut in revista de specialitate "Market Watch", 6 dintre cele 19 branduri prezentate erau produse de concurenti ai companiei Absolut: Belvedere, Grey Goose, Ketel One, Seagram''s, Skyy si Svedka.

Bauturile spirtoase cu arome precum lamåie, mar, zmeura, mango sau vanilie au un rol deosebit de important in dezvoltarea industriei numite de catre specialisti "cultura coctailurilor (cocktail culture)". Dupa cåteva decenii in care a pierdut teren in fata berii si a vinului, cererea pentru lichior este din nou in crestere. Persoanele in jurul vårstei de 30 de ani se pare ca au redescoperit farmecul noptilor petrecute in oras, "in compania" unei bauturi de traditie, precum martini.

"Am vazut cultura cocktailurilor dezvoltåndu-se si luånd proportii in baruri. Scopul nostru este detinerea unei modalitati proprii de combinare a bauturilor", spune Tim Murphy, director de branding la Absolut Spirits Company din New York. "Nu putem spune tocmai ca incercam sa intinerim brand-ul prin promovarea noilor arome, dar, intr-adevar, tinta acestei campanii este consumatorul tånar. Nu vrem sa ne adresam exclusiv acestei categorii de consumatori, dar nu ne-ar displace ca aceasta campanie sa transforme Absolut intr-un brand mult mai atractiv pentru tineret.

Ideea principala a campaniei este aceea ca fiecare consumator are posibilitatea sa isi aleaga aroma specifica personalitatii sale. Site-ul companiei pune chiar la dispozitia clientilor sai un test prin care acestia din urma pot afla ce aroma corespunde caracterului lor.

Spre exemplu, "Absolut Mandrin corespunde persoanelor carora le plac petrecerile, cluburile, dansul si viata de noapte", spune Murphy. "Absolut Citron inseamna soare si surf.", a adaugat el.

Desi nu este prima campanie realizata de Absolut in scopul promovarii acestui gen de bauturi, "Descopera aroma ta" este una complexa, care creeaza o legatura mai strånsa cu clientii, mai ales cu cei tineri.", spune Neal Davies, director al departamentului de contabilitate in cadrul agentiei de publicitate TBWA/Chiat/ Day.

"Noile arome scoase pe piata ne permit chiar daca vorbim despre o singura aroma intr-o reclama, sa precizam ca exista si alte optiuni", a adaugat Davies.

Absolut va aloca 55 de milioane de dolari anul acesta pentru o campanie completa de promovare in media. Anul trecut compania a cheltuit doar 40 de milioane de dolari pentru publicitate, ceea ce reflecta atentia sporita asupra acestui gen de bauturi alcoolice. Luna trecuta a fost lansata o campanie separata de promovare a noului produs Absolut Apeach, ce cuprinde si spoturi publicitare si care va continua si pe parcursul verii.

Dar nu numai TBWA este implicata in campania de promovare a noilor produse. S-a format o intreaga echipa pentru acest proiect. Tequila, o divizie a TBWA si Springtime, din Stockholm, se ocupa de promovarea interactiva. G2, o parte a diviziei Grey Global a grupului WPP, sunt responsabili de afisele si panourile publicitare din interiorul magazinelor. alina.vasilca@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO