• Leu / EUR4.9459
  • Leu / GBP5.7464
  • Leu / USD4.6730
Business Internaţional

Cel mai mare port din Marea Britanie, care gestionează 40% din totalul containerelor, se confruntă cu o aglomerare masivă a navelor pe măsură ce se apropie de cea mai agitată perioadă a anului: sezonul sărbătorilor

Cel mai mare port din Marea Britanie, care gestionează 40% din totalul containerelor, se confruntă cu o aglomerare masivă a navelor pe măsură ce se apropie de cea mai agitată perioadă a anului: sezonul sărbătorilor

Sursa foto: Profimediaimages.ro

Autor: Eduard Ivanovici

12.10.2021, 11:52 375

Cel mai mare port de containere din Regatul Unit a început să ia măsuri în contextul unei aglomerări tot mai accentuate a mărfurilor, însă ar putea refuza accesul navelor la intrare dacă problema va persista, potrivit Business Insider.

Portul Felixstowe, care gestionează aproape 40% din totalul containerelor din Marea Britanie, se confruntă cu o întârziere masivă a navelor pe măsură ce se apropie sezonul sărbătorilor de iarnă, cea mai încărcată perioadă a anului.

În medie, un container care ajunge în port petrece peste nouă zile – de două ori mai mult faţă de timpul de staţionare din 2020 – în Felixstowe. Blocajul se datorează într-o anumită măsură lipsei de şoferi care operează vehicule grele de marfă (HGV). În prezent, managementul portului încearcă să uşureze traficul, însă ar putea respinge accesul la intrare al navelor în condiţiile în care situaţia continuă să se deterioreze.

Deficitul de şoferi de HGV-uri a provocat o reducere majoră a descărcărilor şi reîncărcărilor de nave, ceea ce se traduce prin colectarea a tot mai puţine containere. Angajaţii portului estimează că, în septembrie, numărul total al colectărilor a scăzut cu 15%-20%, aşteptându-se stocarea a 5.000 până la 7.500 de containere.

Drept rezultat, portul şi-a depăşit „capacitatea depozitelor goale” şi are la faţa locului aproximativ 50.000 de containere, scrie outlet-ul ITV.

Mai multe branduri de renume încep să fie afectate, numind aici companii precum Nestle, General Food şi IKEA, care a declarat însă că impactul este minim în momentul de faţă.

Mai multe companii transportatoare de marfă şi-au redirecţionat containerele către alte porturi britanice, inclusiv firme ca Maersk, Evergreen Marine Corp şi CCMA-CGM. Însă volumele de import continuă să crească, iar portul a început să le transmită clienţilor că a ajuns la capacitate maximă.

Costul transportului maritim din China a crescut de 7-8 ori faţă de preţul de dinaintea pandemiei

 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9459
Diferență: -0,0243
Ieri: 4.9471
Azi: 4.6730
Diferență: -0,3731
Ieri: 4.6905
Azi: 5.7464
Diferență: -0,4073
Ieri: 5.7699
Azi: 4.8803
Diferență: -0,3492
Ieri: 4.8974