Business Internaţional

Cresterea puterii de cumparare din China atrage Sephora

16.03.2005, 00:00 33


Sephora, divizia de cosmetice a celui mai mare grup de bunuri de lux din lume, LVMH, a anuntat ca va investi 37,3 mil. euro in deschiderea a 100 de magazine in China, informeaza International Herald Tribune.


Decizia a fost luata pe fondul cresterii puterii de cumparare a chinezilor, care influenteaza cererea de parfumuri si produse cosmetice.


Compania va deschide primul magazin din China la Shanghai, cel mai mare oras comercial din tara. Sephora, care distribuie sute de marci de parfumuri si produse de machiaj, printre care Chanel, Borghese sau Guerlain, urmeaza exemplul altor companii de produse cosmetice, ca Avon Products, care a inceput extinderea in China.


"Cererea este foarte mare in China, iar puterea de cumparare s-a imbunatatit, in special in Shanghai, unde se inregistreaza un adevarat boom", a declarat Thierry Jaugeas, presedintele Sephora (Shanghai) Cosmetic. "Este un oras la moda, international, nu foarte diferit de New York", a continuat acesta.


Compania spera sa atraga o parte din clientii Sa Sa International Holdings, un lant de magazine care distribuie produse cosmetice, cu sediul la Hong Kong, care beneficiaza de afluxul de turisti chinezi din oras. Cosmeticele si bijuteriile sunt cele mai atractive produse pentru turistii chinezi de la Hong Kong.


Sephora, care va include in portofoliul de produse destinate pietei chinezesti atat marci proprii, cat si produse ale marilor case de parfumuri, are ca obiectiv deschiderea a sase magazine in urmatorii doi ani, planificand ca in 2010 numarul lor sa ajunga la 100. Grupul spera sa castige femeile cu varste de la 25-40 de ani, "segmentul care a inregistrat cea mai mare evolutie a puterii de cumparare", crede Richard Lim, managerul general al Sephora din China.


Incasarile Chinei din comert au crescut cu 13,6% la 92,5 miliarde euro, in primele doua luni ale lui 2005, pe fondul imbunatatirii puterii de cumparare. Vanzarile de cosmetice s-au majorat cu 19% in aceeasi perioada, conform datelor oferite de Biroul National de Statistica.


Cresterea economica din China a atins recordul de 9,5% anul trecut.


Piata chineza de produse de frumusete s-ar putea dubla in urmatorii cinci ani, dupa o crestere anuala medie de 15%. Produsele cosmetice sunt printre cele mai populare in China, dupa imobiliare, automobile, produse de telecomunicatii si turistice.


Sephora a realizat o societate mixta cu Shanghai Jahwa, cel mai vechi producator chinez de produse cosmetice, pentru a deschide magazine in China. Grupul detine 81% din venture, estimand ca societatea va deveni profitabila dupa trei ani. cristina.marina@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO