Business Internaţional

Murdoch vinde afacerea de outdoor din Rusia

05.07.2007, 18:26 21

Trustul News Corporation detinut de miliardarul Rupert Murdoch intentioneaza sa vanda cea mai mare companie de publicitate outdoor din Rusia, scrie The Moscow Times.
"News Corp isi optimizeaza activele detinute la nivel global si va renunta la cateva companii. Compania este implicata in preluarea Dow Jones pentru suma de 5 miliarde de dolari. Si noi suntem parte a acestor tendinte", a declarat Maxim Tkachyov, director in cadrul News Outdoor.
Desi nu s-a anuntat niciun potential ofertant, cele 34.000 de panouri outdoor si alte puncte de afisaj detinute de companie ar putea constitui un avantaj important pentru alegerile parlamentare din decembrie si alegerile prezidentiale din Rusia. "Daca Gazprom Media sau orice alta companie media legata de Kremlin va achizitiona News Outdoor, compania va fi transferata in serviciul conducerii prezidentiale", a spus Yury Korgunyuk, analist politic la grupul de cercetare Indem.
Planurile de a vinde compania, care dispune si opereaza panouri de afisare in 86 de orase din Rusia, au la baza o hotarare judecatoreasca luata in iunie, prin care se da acordul folosirii panourilor stradale in campanii electorale. "Guvernul a incercat sa se foloseasca de materiale pro-motionale outdoor in fa-voarea politicienilor, metoda care a fost interzisa de organismele antitrust", a declarat Korgunyuk.
Compania a anuntat luna trecuta ca intentioneaza sa vanda agentia de publicitate outdoor. "Potentialii cumparatori ar fi Gazprom-Media si compania Prof-Media a lui Vladimir Potanin. Nu este un moment mai bun decat acesta pentru a vinde active media", a declarat Tkachyov.
"Nu putem nega, dar nici confirma aceasta informatie", a spus un purtator de cuvant Gazprom-Media, citand politica companiei. "Pur si simplu nu avem nicio informatie".
Marina Dralova, un reprezentat al Prof-Media, a refuzat de asemenea sa faca comentarii, respectand politica companiei. Sergei Zhelesnyak, directorul general al News Outdoor din Rusia, a declarat ca agentia sa colaboreaza cu Gazprom-Media, adaugand ca nici Gazprom-Media, nici o alta companie nu au facut pana acum o oferta de preluare a grupului. Daca aceasta oferta intarzie sa apara, eficienta actiunii ar putea fi discutabila.
"Daca Gazprom-Media sau oricare alta companie cu afiliere politica ar achizitiona News Outdoor, atunci aceasta actiune ar avea un efect secundar asupra alegerilor", a spus Dmitry Orlov, analist politic la Agentia pentru Comunicare Politica si Economica.
News Outdoor din Rusia, care detine o cota de piata de 18%, s-a confruntat cu cateva probleme in ultima perioada.
Compania a pierdut 25 de panouri publicitare din centrul Moscovei si alte 100 de pe soseaua de centura a Moscovei ca urmare a initiativei luate de primarie de-a reduce numarul de panouri publicitare din oras.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO