Business Internaţional

Pentru tinerii americani aflaţi în căutarea unui loc de muncă, TikTokul este noul LinkedIn

Pentru tinerii americani aflaţi în căutarea unui loc...

Autor: Catalina Apostoiu

23.05.2024, 00:05 198

Tinerii americani aflaţi în căutarea unui loc de muncă sunt diferiţi de cei mai în vârstă. Aceştia se aşteaptă ca angajatorii să fie mai afectuoşi, mai iertători şi mai generoşi cu beneficiile şi salariile. Modul în care aceştia îşi caută de muncă este de asemenea dife­rit. În loc de a se baza pe familie şi prie­teni, un număr în creştere de ameri­cani recurg la TikTok în căutare de sfaturi care să-i ajute să facă primii paşi extrem de importanţi în carieră, potrivit The Economist.

Membrii GenZ înlocuiesc norme­le locului de muncă urmate de genera­ţiile anterioare, fie că este vorba de programul de lucru, metodele de lucru flexibil sau problema comunicării la locul de muncă. Pe TikTok, foarte popular în rândul grupurilor de vârstă mai tinere, se regăsesc multe canale în care producătorii de conţinut oferă sfa­turi despre lumea muncii şi con­struirea unei cariere în videoclipuri scurte uşor de digerat, scrie Portfolio.

Videourile cu hashtagul CareerTok au peste 2 miliarde de vizualizări pe TikTok. Creatorii lor sunt foarte diferiţi: oameni suficient de în vârstă pentru a fi foşti CEO, persoane în jurul vârstei de 30 de ani care-şi amintesc greşelile făcute la începutul carierei şi chiar tinerii înşişi.

Mulţi dintre cei care vizualizează clipurile respective aparţin Generaţiei Z. Persoanele din această generaţie, născute între 1997 şi 2012, vor reprezenta 27% din forţa de muncă din ţările OCDE până în 2025, scrie The Economist.

Consilierea pentru carieră pe social media nu va face decât să capete amploare. Un lucru pe care succesul conţinutului având legătură cu cariera de pe TikTok îl indică foarte clar este dorinţa de transparenţă la locul de muncă a Generaţiei Z.

„Îmi place că oamenii îşi raportează disponibilizările, deoarecere îi dezvăluie pe cei care fac concedieri groaznice“, a declarat pentru The Economist Chris Williams, care a ocupat anterior funcţia de vicepreşedinte al departamentului de resurse umane al Microsoft, iar acum este consultant de carieră şi creează el însuşi acest tip de conţinut pentru TikTok.

David Harmon, avocat pentru ocuparea forţei de muncă, îi avertizează însă pe producătorii de conţinut care postează despre propriile experienţe de carieră să fie atenţi. Este prea uşor să publicaţi conţinut care poate fi considerat informaţii confidenţiale sau poate încălca acordurile de confidenţialitate sau secretele de afaceri, a avertizat acesta.

CareerTok conferă creatorilor şi celor care vizualizează un sentiment de solidaritate. Nici furia celor mai în vârstă şi nici teama de consecinţe de ordin juridic nu va opri probabil CareerTok şi alte canale similare să devină locul unei lupte între aşteptările angajaţilor din GenZ şi angajatorii lor.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24