Business Internaţional

PepsiCo a avut vanzari de 12,3 mld. dolari

08.02.2008, 16:38 9

PepsiCo, al doilea mare producator de bauturi racoritoare din lume, a raportat un profit in scadere cu 31% in trimestrul patru, conform Bloomberg. Vanzarile au avansat in urma majorarii preturilor si cresterii cererii de snacksuri in afara Statelor Unite. Profitul net a scazut pana la 1,26 miliarde de dolari (0,86 mld. euro), de la 1,83 miliarde de dolari in perioada similara a anului trecut. Vanzarile au crescut cu 17% pana la 12,3 miliarde de dolari (8,4 mld. euro), depasind media analistilor intervievati de Bloomberg, ce indica 11,6 miliarde de dolari. PepsiCo isi majoreaza vanzarile in afara Statelor Unite pentru a-si reduce dependenta de consumatorii americani si pentru a compensa cresterea costurilor la materii prime. Veniturile internationale, care au reprezentat 37% din totalul de 35,1 miliarde de dolari in 2006, avanseaza de patru ori mai rapid decat cele din Statele Unite si Canada. In conditiile in care inca obtine cea mai mare parte a veniturilor din Statele Unite, PepsiCo este devansat de Coca-Cola in regiunile cu un ritm mai alert de crestere. PepsiCo a realizat mai multe achizitii in afara regiunii nord-americane din anul 2000, avand noi achizitii in vedere in conditiile scaderii vanzarilor din SUA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO